Thursday, January 14, 2010

Ketenteraman Yang Didagang Oleh Politik Sempit

by DATO' HAJI MAHFUZ OMAR

Saya begitu tertarik dengan DS Hishammudin dan PDRM yg mereka sudah pun mengenal pasti suspek yg terlibat dlm kejadian pengeboman dan pembakaran gereja.Malah wajah suspek pun sudah dikenali. Bila saya membuat kenyataan mempersoalkan apa yg dinyatakan olih mereka yg sangat meragukan saya dgn penghujahan mudah, kalau dah kenal pasti apa yg susah sangat nak buat tangkapan.mereka membalasnya dgn menyatakan mereka perlu mendapat maklumat yg tepat dan terperinci sebelum membuat sabarang tangkapan.ini kata mereka untuk mengelak ada pehak yang mempersoalakan tindakkan penangkapan.

Tiba tiba hari ini 13 januari dilaporkan seorang telah ditahan polis selepas dia mengaku dalam facebooknya melakukan pembakaran gereja.dia kemudiannya dibebaskan dgn jaminan polis selapas menyatakan dia saja buat pengakuan main2.macam mana pula polis bolih bertindak dan menangkap budak ini tanpa penelitian yang rapi terlebih dahulu,sedangkan suspek yang sudah dikenanl pasti polis belum ditangkap.mana ada orang yang bakar lepas itu dia bagi tahu pada polis saya bakar.Tak masuk akal langsung.Setahu saya mana ada orang nak mengaku kata dia yang bakar. Bawa pertuduhan kemahkamah pun tak ada yang mengaku.Tiba2 polis bolih menangkap sesaorang yg mengaku dalam facebook kata dia yg buat.kemudian polis bebas bila budak tersebut menyatakan dia saja main2.

baca artikel penuh...di sini.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura