Monday, April 13, 2009

Ceramah Isu Sidang DUN Terengganu Di Dungun

http://buletinonline.net/images/stories/berita2/sidangdun.jpgDUNGUN 13 April ISNIN - DUN Terengganu akan bersidang selama 3 hari bermula hari ini sehingga 15 April, akan dirasmikan oleh Yang Dipertua Majlis Penasihat Pemangku Raja (MPPR), Tengku Sri Panglima Raja Tengku Baderulzaman.

Khabar angin bertiup kencang mengatakan bahawa ADUN BN akan mengemukakan usul undi tidak percaya terhadap Menteri Besar pada persidangan DUN kali ini.

Sabtu lalu, Menteri Besar, Ahmad Said mengingatkan kepada mana-mana wakil rakyat BN yang cuba untuk membawa usul sedemikian bakal berhadapan dengan tindakan disiplin termasuk akan dipecat.

Ahmad yang juga Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Terengganu menyifatkan usul sedemikian boleh menjejaskan kepimpinan BN di peringkat negeri.

Sehubungan dengan kemelut yang sedang melanda BN Terengganu selain memberi penjelasan isu-isu persidangan DUN, pihak Lajnah Penerangan Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu telah menyusun siri ceramah di antaranya yang akan diadakan di Surau Tuan Guru Haji Zainal Abidin, Sura Gate, Dungun pada 16 April hari Khamis bermula jam 9.00 malam.

Ceramah yang akan diketuai oleh Timbalan Pesuruhjaya Badan Perhubungan PAS Terengganu, YB Ustaz Haji Harun Taib, ADUN Manir akan turut disertai oleh YBM Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi, ADUN Batu Burok, YB Dr Hj Alias Razak, ADUN Bukit Tunggal dan YB Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli, ADUN Sura yang bertindak selaku tuan rumah.

Selain isu sidang DUN dan krisis BN Negeri, para penceramah dijangka turut mengupas isu-isu nasional termasuk perjalanan karier Najib selepas hampir dua minggu menduduki kerusi perdana menteri serta kejayaan Pakatan Rakyat memenangi dua pilihan raya kecil awal April - P.059 Bukit Gantang, Perak dan N.25 Bukit Selambau, Kedah.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura