Tuesday, March 30, 2010

Kudrat Azizul Kini Ditagih Di Dubai

SELEPAS meraih pingat perak Kejohanan Trek Dunia, kudrat Azizulhasni Awang ditagih sekali lagi apabila pasukan negara beraksi di Kejohanan Berbasikal Asia (ACC) di Dubai, Emiriah Arab Bersatu (UAE), bermula 10 April depan.

Gambar hiasan...Azizul (t-shirt putih) ketika dikunjungi
Y.B. Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli

Selain Azizulhasni, turut sama menabur bakti di kejohanan berprestij serantau itu adalah enam pelumba senior serta beberapa pelumba junior.

Presiden Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PKBM), Abu Samah Wahab, berkata Azizul melaungkan keyakinannya untuk merangkul emas dalam acara keirin, namun dia perlu berhati-hati dalam acara pecut.

Abu Samah berkata, menurut apa yang dimaklumkan kepadanya oleh Azizul sebelum ini, pelumba berasal dari Terengganu itu tampak yakin menyerlah menerusi acara keirin, tapi sedikit gusar acara pecut.

Katanya, berdasarkan keputusan ketika siri Piala Dunia Klasik yang berlangsung di Beijing, Januari lalu, kebangkitan pelumba China semakin ketara.

“Mereka mempamerkan peningkatan yang boleh dibanggakan. Semua pelumba negara perlu bersedia dan berhati-hati.

“Trio pecut China berjaya merangkul emas dalam acara pecut berpasukan ketika kita masih lagi mencari keputusan yang boleh dibanggakan dan mungkin perkara ini perlu diberi perhatian khusus,” katanya.

Katanya, kelibat Leo Zhang yang berkedudukan tempat kelima sewaktu bersaing dalam acara pecut di Piala Dunia Klasik dan kejayaan trio pecut China yang dibarisi Chen Changsong, Zhang Lei dan Zhang Miao merangkul emas di Piala Dunia melambangkan kebangkitan pasukan itu menjelang Sukan Asia di Guangzhou, November ini.

Enam lagi pelumba senior lain dalam skuad kebangsaan membabitkan Mohd Rizal Tisin, Mohd Edrus Yunus, Mohd Hafiz Suffian, Mohd Hariff Salleh, Amir Mustafa Rusli dan Mohd Akmal Amrun.

Acara lebuh raya pula diketuai Raja Pecut Le Tour de Langkawi (LTdL) 2010, Anuar Manan bersama Ahmad Haidar Anuawar, Adiq Husainie Othman, Mohd Zamri Salleh, Mohd Nur Ridzuan Zainal, Ahmad Fallanie Ali dan Ng Yong Li.

sumber : metro.com

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura