Wednesday, February 25, 2009

Bersatu Lindungi Al-Quds & Masjid Al-Aqsa

Written by admin from on February 25th, 2009 | 0 Comments

oleh : Prihatin Gaza melalui Palestinkini

RABU, 25/02/2009 - Hamas melalui Briged al-Qassam dan semua kumpulan pejuang Palestin menyeru supaya seluruh rakyat Palestin dalam membela al-Quds, Masjid al-Aqsa dan penduduk di sekitar al-Quds. Ini kerana gerakan membina penempatan baru yahudi di kawasan itu semakin rancak. Dalam satu kenyataan, Zionis-Israel perlu bersedia menghadapi segala kemungkinan atas apa yang telah mereka lakukan.

Perancangan penempatan baru ini dimulai dengan menguasai tanah, mendirikan penempatan, menghancurkan tembok sekeliling al-Aqsa, menggali terowong dibawahnya dan mereka turut menghancurkan rumah2rumah rakyat Palestin. Ini membuatkan seramai 5000 warga al-Aqsa yang telah di halau keluar. Kegiatan terkutuk Yahudi ini telah dirancang dan dijalankan sekian lama dan dunia dan Arab hanya mampu melihat tanpa melakukan apa-apa.

Dunia Arab dan umat Islam, OIC, ulama-ulama Islam dan Liga Arab diseru agar bersatu dan bergerak menyelamatkan al-Quds dan masjid al-Aqsa, membantu dan menyokong kumpulan pejuang Palestin. Ini kerana al-Quds merupakan milik seluruh umat Islam.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura