Friday, August 13, 2010

Kelantan Anjur Tilawah Al-Quran Peringkat PBT

KOTA BAHARU, 14 Ogos - Kerajaan Kelantan melalui aktiviti ihya Ramadan, menganjurkan tilawah al-Quran peringkat pihak berkuasa tempatan (PBT), mulai tahun ini.

tgna36

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kebudayaan dan Pelancongan Negeri, Datuk Takiyuddin Hassan berkata program yang berlangsung selama tiga malam itu bermula hari ini di perkarangan Stadium Sultan Mohammad ke-IV di sini dan melibatkan sepuluh PBT di seluruh negeri.

Beliau berkata program itu dicetuskan daripada Seminar Taranum al-Quran peringkat Antarabangsa sempena ulang tahun kedua Majlis Perbandaran Kota Bharu diisytiharkan sebagai Bandar Raya Islam pada 2004.

Takiyuddin berkata demikian kepada Bernama pada majlis pelancaran Ihya Ramadan yang disempurnakan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di sini malam tadi

Nik Aziz ketika berucap merasmikan majlis itu berkata, Kelantan berjaya menunjukkan kelainan dalam mengadakan aktiviti penghayatan Ramadan dengan mendekatkan rakyatnya kepada Islam.

"Alhamdulillah, sejak kebelakangan ini, kita (rakyat Kelantan) tidak begitu kalut dengan berlumba-lumba (untuk menjamu selera) di bazar Ramadan, sebaliknya mereka berlumba ke perkhemahan atau Qariyah Ramadan ini," katanya.

sumber : bernama.com

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura