Wednesday, January 11, 2012

Ahmad Said Ditempelak Lagi

- Ahmad Said kata nak buat projek RM350 juta pula!
DUNGUN - Belum pun selesai projek benteng pemecah ombak yang dijanjikan bernilai RM1.5 juta, Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Ahmad Said mengisytiharkan projek baru yang berlipat kali ganda mahalnya.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sura, Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli mempersoalkan kenyataan Ahmad yang secara tiba-tiba menaikkan kos membina banteng pemecah ombak kepada RM350 juta.

“Mula-mula dia kata kerajaan negeri peruntukkan RM1.5 juta, kerajaan Pusat akan tambah RM10 juta, bagi projek pemecah ombak untuk menghalang hakisan pantai Teluk Lipat,

“hok tu pun dok selesai lagi, mari pulok bajet baru RM350 juta,”ujarnya ketika ditemui selepas majlis Dailog Jabatan Kerajaan dan Swasta serta NGO yang diadakan di sini, pada Isnin 9 Januari (Gambar).

Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan sebuah akhbar tempatan pada 3 Januari lalu yang menyebut Ahmad sebagai berkata, peruntukan sebanyak RM350 juta diperlukan bagi membina benteng pemecah ombak.

Ahmad memberi komen mengenai keadaan jalan di kawasan peranginan Teluk Lipat, Dungun yang rosak akibat kejadian hakisan.

ADUN Kijal itu mengaku, perancangan dan kajian telah dibuat namun kerajaan negeri tidak mampu dan terpaksa bergantung pada kerajaan pusat.
 
baca artikel penuh...di sini.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura