Sunday, December 19, 2010

Konvensyen Pakatan Rakyat Ke-3 Di Putrajaya

KEPALA BATAS, 19 Dis: Pakatan Rakyat yakin, menjelang konvensyen ke-3 Pakatan Rakyat tahun depan, mereka sudah mentadbir Putrajaya dan Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah menjadi Perdana Menteri Malaysia.

IMG_4918

Keyakinan ini dikemukakan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang yang juga Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang diberikan mandat untuk memberikan ucapan pertama di konvensyen kedua Pakatan Rakyat hari ini.

Menurut Lim Guan Eng, bukan sahaja beliau berkata demikian, Speaker Dewan Rakyat, Datuk Pandikar Amin Haji Mulia juga berkata Anwar bakal perdana menteri.

Dalam ucapannya juga, Lim Guan mempertegaskan, dalam Pakatan Rakyat tidak ada mana-mana pihak yang memperkudakan mana-mana parti.

"Umno berkata, PAS di perkudakan DAP manakala MCA pula berkata, DAP diperalatkan PAS.

"Yang sebenarnya, kita hanya diperalatkan oleh rakyat," kata Lim Guan Eng yang mendapat tepukan gemuruh dari para perwakilan yang memenuhi Dewan Millenium, Kepala Batas itu.

Ucapan yang penuh semangat itu juga berjaya mendapat tepukan gemuruh apabila beliau mengajak kesemua mereka bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum ke 13.

"Masa sudah bercakap sudah habis, sekarang mari kita bekerja," kata beliau ketika menutup ucapannya.

sumber : harakahdaily

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura