Friday, May 13, 2011

Sidang DUN Terengganu : 21 Kes Curi Balak Dikesan Sejak 2006

Link
KUALA TERENGGANU - Sebanyak 21 kes kecurian kayu balak telah dapat dikesan di negeri ini dari 2006 hingga Mac 2011.

Kerajaan Negeri dalam jawapan bertulis kepada soalan Wan Hassan Mohd Ramli (Pas-Sura) itu menjelaskan, kes kecurian balak adalah bersabit kesalahan yang melanggar Seksyen 15 Akta Perhutanan Negara 1984, iaitu mengambil hasil hutan termasuk kayu balak tanpa kebenaran dari kawasan Hutan Simpanan Kekal dan tanah kerajaan.


Menurut Kerajaan Negeri, pada 2006, sebanyak dua kes dikesan dengan tangkapan sembilan orang, 2007 pula tiga kes (dua tangkapan), manakala 2008 pula, terdapat empat kes (dua tangkapan) dan pada 2009, sebanyak tiga kes dikesan (dua tangkapan).

Sebanyak sembilan kes dikesan dengan jumlah tangkapan seramai 10 orang pada 2010.
“Daripada 21 kes kecurian balak ini, hanya lima kes kesalahan itu adalah kesalahan hutan yang telah dirujuk kepada Pejabat Timbalan Pendakwa raya untuk diambil tindakan.

“Sehingga kini belum ada kes yang dibuat pertuduhan di mahkamah kerana kelima-lima kes ini masih dalam penelitian Timbalan Pendakwa raya. Antara faktor menyebabkan bilangan kes kecil adalah kesukaran mendapat bukti dan saksi bagi disabitkan suspek dalam kejadian ini,” katanya.

Sementara itu, Wan Hassan turut mengemukakan soalan bertulis mengenai berapa banyak sejadah untuk kegunaan umat Islam menunaikan solat yang telah dibeli Kerajaan Negeri dan siapa pembekalnya serta berapakah kos yang terlibat.


Menurut Kerajaan Negeri, syarikat yang membekal sejadah ialah BIBI HAWA & SONS yang beralamat di Pulau Pinang dengan kos sebanyak RM999,460.
Sejadah itu masih disimpan di Kompleks Sukan Gong Badak, Kuala Terengganu sementara menunggu untuk diagihkan kepada masjid seluruh Terengganu.

sumber : BuletinOnline.com

1 komen:

basic_2009 on May 27, 2011 at 9:17 AM said...

Kak Wan: Abang, sebenarnya Ijah dah tengok pun video seks part 2 tu ...


Anwar Omega: Sumpah Ijah, Abang tak buat pun ....


Kak Wan: tapi Ijah pelik !
kenapa bila dengan amoi pelacur cun tu, Abang punya 9 inci ...
tapi bila buat dengan Ijah ... 2 inci pun susah !

pandikuti kau .... !!!



Anwar Omega: OK lah Ijah, memang Abang buat pun ....

TAPI ! mana Ijah belajar cakap mencarut PANDIKUTI depan Abang?


Kak Wan: ... dengan NikAjis tu lah !


Anwar Omega: OK lah Ijah ...
sebenarnya Abang pun nak jumpa NikAjis ni ...
nak mintak ampun ...

sebab NikAjis itu kan boleh ampunkan semua dosa2

dah lah tu ... NikAjis akan beri syurga pulak ! [syorga PAS lah bro ...]



PAS + PKR + DAP = pandikutiiiii !!!

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura