Wednesday, May 11, 2011

Nasruddin Hassan : Negara Islam Solusi Perpaduan Kaum

1. Isu perkauman (rasis) kini ditiup oleh pihak yang cuba menangguk dari kekeruhan air yang dicipta sedang negara kita adalah negara berbilang kaum dan bangsa (majmuk). Sehari dua ini pula, isu agama juga dieksplolaitasi sepenuhnya untuk menjayakan agenda pecah dan perintah mereka sedang negara ini juga adalah negara yang berbilang agama (majmuk).

2. Setiap kali mereka buntu bagaimana untuk mempertahankan survival kuasa mereka, isu bangsa dan agama ini akan menjadi modal utama bagi merencana plan konspirasi mereka berasaskan kaedah divide dan rule. Surat khabar dan televisyen digunakan sepenuhnya sebagai misionery untuk mencetus api pertelingkahan dan permusuhan antara agama dan bangsa.

3. Selagi mana minda pemerintah mahupun pembangkang dibelenggu oleh fahaman sempit seperti ini, maka selama itulah rakyat dan negara ini akan terus mengalami igauan yang mengancam keselesaan dan keselamatan mereka setiap kali perkara ini marak menyala disimbah minyak.

4. Penuh keinsafan dengan hasrat untuk membantu semua pihak keluar dan bebas dari belenggu fahaman sempit ini, marilah saya tunjukkan kepada anda semua sebuah solusi yang perlu dinilai dengan ikhlas, jujur tanpa sebarang prejudis setelah menyaksikan kegagalan mencari penyelesaian sejak puluhan tahun lamanya, lalu membiarkan negara dan rakyatnya terus dihambat "hantu" perpecahan dan pergolakan yang berisiko tinggi ini.

baca artikel penuh...di sini.

1 komen:

basic_2009 on May 27, 2011 at 9:18 AM said...

Kak Wan: Abang, sebenarnya Ijah dah tengok pun video seks part 2 tu ...


Anwar Omega: Sumpah Ijah, Abang tak buat pun ....


Kak Wan: tapi Ijah pelik !
kenapa bila dengan amoi pelacur cun tu, Abang punya 9 inci ...
tapi bila buat dengan Ijah ... 2 inci pun susah !

pandikuti kau .... !!!



Anwar Omega: OK lah Ijah, memang Abang buat pun ....

TAPI ! mana Ijah belajar cakap mencarut PANDIKUTI depan Abang?


Kak Wan: ... dengan NikAjis tu lah !


Anwar Omega: OK lah Ijah ...
sebenarnya Abang pun nak jumpa NikAjis ni ...
nak mintak ampun ...

sebab NikAjis itu kan boleh ampunkan semua dosa2

dah lah tu ... NikAjis akan beri syurga pulak ! [syorga PAS lah bro ...]



PAS + PKR + DAP = pandikutiiiii !!!

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura