Tuesday, May 24, 2011

Sekitar Sumbangan Kek Sempena Hari Guru 2011 Oleh ADUN Sura

DUNGUN, 24 Mei Selasa - Sumbangan besar warga pendidik khususnya dalam mendidik generasi pelajar mendapat perhatian daripada ADUN Sura, Y.B. Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli.










Sempena Hari Guru 2011 yang diraikan setiap tahun pada 16 Mei, baru-baru ini, ADUN Sura merangkap Yang DiPertua PAS Kawasan Dungun melalui wakil-wakilnya telah bergerak mengagihkan kek sebagai simbolik ingatan Hari Guru ke sekolah menengah dan rendah, tadika, PASTI, pejabat pelajaran serta premis yang mempunyai tenaga penyumbang dalam bidang pendidikan, khususnya di sekitar DUN Sura, Dungun.











Peranan besar para guru ini turut diberi pengiktirafan oleh Pakatan Rakyat sehingga ianya menjadi salah satu daripada 10 perkara utama yang digariskan melalui Buku Jingga apabila diberi mandat memerintah negara.

2 komen:

basic_2009 on May 27, 2011 at 9:12 AM said...

PKR MINTAK HAPUSKAN KUOTA BIASISWA JPA. OTAK KAMU !

pkr semalam telah mengeluarkan kenyataan mendesak kerajaan menghapuskan kuota biasiswa JPA(mengikut kaum) . kata mereka sistem ini tak adil.


pasal nak dapat undi cina, mamat dalam foto di atas yang pernah jadi pengarah pendidikan wilayah persekutuan sanggup gadai maruah bangsa. mamat ni sekarang jadi pengarah biro pelajaran pkr.


siapa nama mamat ni ? nama dia abas awang.


pkr ni memang tak pernah hormat perlembagaan. lihat rujukan kat bawah ni.


Artikel 153 Perlembagaan Malaysia


Artikel 153 Perlembagaan Malaysia memberikan tanggungjawab kepada Yang di-Pertuan Agong menjaga hak keistimewaan orang Melayu dan penduduk asal Malaysia, secara kumpulannya dirujuk sebagai Bumiputera.


Artikel mengspesifikkan bagaimana kerajaan pusat melindungi kepentingan kumpulan-kumpulan ini dengan mendirikan kuota kemasukan ke dalam perkhidmatan awam, biasiswa dan pendidikan awam.


Ia juga biasanya dianggap sebagai sebahagian daripada sosial kontrak, dan biasanya dikatakan sebagai pertahanan legal bagi ketuanan Melayu — kepercayaan orang Melayu bahawa mereka adalah penduduk asal Malaysia.


Berikut adalah penyataan penuh Artikel 153 Perlembagaan Malaysia.


Perkara 153. Perizaban kuota berkenaan dengan perkhidmatan, permit, dsb. bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak.


(1) Menjadi tanggungjawab Yang di-Pertuan Agong untuk melindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan kepentingan sah kaum-kaum lain mengikut peruntukan Perkara ini.


(2) Walau apa pun apa-aa jua dalam Perlembagaan ini, tetapi tertakluk kepada peruntukan Perkara 40 dan peruntukan Perkara ini, Yang di-Pertuan Agong hendaklah menjalnakan fungsinya di bawah Perlembagaan ini dan undang-undang persekutuan mengikut apa-apa cara yang perlu untuk meindungi kedudukan istimewa orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak dan untuk memastikan perizaban bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak apa-apa perkadaran yang difikirkan munasabah oleh Yang di-Pertuan Agong daripada jawatan dalam perkhidmatan awam (selain perkhidmatan awam sesuatu Negeri) dan daripada biasiswa, danasiswa dan keistimewaan pendidikan atau latihan yang seumpamanya atau kemudahan khas lain yang diberikan atau diadakan oleh Kerajaan Persekutuan dan, apabila apa-apa permit atau lesen dikehendaki oleh undang-undang persekutuan bagi mengendalikan apa-apa pertukangan atau perniagaan, maka, tertakluk kepada peruntukan undang-undang itu dan Perkara ini, daripada permit dan lesen itu.


(3) Yang di-Pertuan Agong boleh, bagi memastikan, mengikut Fasal (2), perizaban bagi orang Melayu dan anak negeri mana-mana antara Negeri Sabah dan Sarawak jawatan-jawatan dalam perkhidmatan awam dan biasiswa, danasiswa dan keistimewaan pendidikan atau latihan atau kemudahan khas lain, memberikan apa-apa arahan am yang dikehendaki bagi maksud itu kepada mana-mana Suruhanjaya yang baginya Bahagian X terpakai atau kepada mana-mana pihak berkuasa yang dipertanggungkan dengan tanggungjawab bagi pemberian biasiswa, danasiswa atau keistimewaan pendidikan atau latihan atau kemudahan khas lain itu; dan Suruhanjaya atau pihak berkuasa itu hendaklah mematuhi arahan itu dengan sewajarnya.


(4) Pada menjalankan fungsinya di bawah Perlembagaan ini dan undang-undang persekutuan mengikut Fasal (1) hingga (3) Yang di-Pertuan Agong tidak boleh melucutkan mana-mana orang daripada apa-apa jawatan awam yang dipegang olehnya atau daripada terus mendapat biasiswa, danasiswa atau keistimewaan pendidikan atau latihan atau kemudahan khas lain yang dinikmati olehnya.


http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

basic_2009 on May 27, 2011 at 9:13 AM said...

Kak Wan: Abang, sebenarnya Ijah dah tengok pun video seks part 2 tu ...


Anwar Omega: Sumpah Ijah, Abang tak buat pun ....


Kak Wan: tapi Ijah pelik !
kenapa bila dengan amoi pelacur cun tu, Abang punya 9 inci ...
tapi bila buat dengan Ijah ... 2 inci pun susah !

pandikuti kau .... !!!



Anwar Omega: OK lah Ijah, memang Abang buat pun ....

TAPI ! mana Ijah belajar cakap mencarut PANDIKUTI depan Abang?


Kak Wan: ... dengan NikAjis tu lah !


Anwar Omega: OK lah Ijah ...
sebenarnya Abang pun nak jumpa NikAjis ni ...
nak mintak ampun ...

sebab NikAjis itu kan boleh ampunkan semua dosa2

dah lah tu ... NikAjis akan beri syurga pulak ! [syorga PAS lah bro ...]



PAS + PKR + DAP = pandikutiiiii !!!

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura