Sunday, May 29, 2011

Menjelang Pengumuman Kenaikan Tarif Elektrik Pada 30 Mei, 2011

Kerajaan bakal mengumumkan secara rasmi kenaikan tarif elektrik pada 30 Mei 2011. Pelbagai istilah digunakan dalam 'menghalalkan' kenaikan ini. IPP, subsidi, kuasa tambahan dan sebagainya.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menuntut kerajaan menyemak semula perjanjian berat sebelah antara syarikat Pengeluar Tenaga Bebas/swasta (IPP) dan Tenaga Nasional Berhad (TNB).

Menurut Anwar, perjanjian tersebut hanya memberi keuntungan kepada ahli perniagaan dan kroni yang rapat dengan pemerintah, sedangkan rakyat pula menanggung beban akibat kenaikan tarif elektrik.


“Berdasarkan
perspektif inilah saya menggesa Kerajaan Persekutuan untuk berlaku adil dengan menyemak semula harga yang dikenakan IPP ke atas Tenaga Nasional Berhad, termasuklah menggugurkan elemen harga tetap seumpama harga kapasiti bersedia dan kapasiti tetap yang mengakibatkan kos elektrik meningkat,” tegas Anwar.Link
Di bawah ini disertakan forum perbincangan di mesra.net berkaitan kenaikan tarif elektrik. Walaupun forum ini dibuat dua tahun lepas, tetapi tetap relevan dan dapat memahamkan kita tentang isu kenaikan tarif elektrik:

sumber : tuanibrahim.blogspot.com

10 komen:

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:51 AM said...

nak tengok ADUN PAS buat maksiat zina:


MEH TENGOK RATU PERUPOK ! PATUT LE TERGOLEK!

INI KE RATU PERUPOK YANG DIORANG HEBOH-HEBOHKAN SANGAT TU? INI MACAM KALU, BUKAN ADUN PERUPOK AJER YANG TERGULING, NIK AJIS PUN SANGGUP TURUN TAKHTA..



DUA TIGA HARI NI, KENYANG KITA DIBUAT DEK TEAM NADI RAKYAT DENGAN PENDEDAHAN BERGEGAR PASAL KES PERUPOK.

AKU NAK CAKAP PUN TAK RETI. TAPI AKU TUMPANG SYOK GAK SORANG-SORANG...EMPAT LIMA KALI GAK AKU ULANG TENGOK GAMBAR DALAM BLOG DIORANG TU....HAISH!.....GEGAR!

AKU PERHATIKAN, DAH JADI LUMRAH, KALAU STORY PANAS CAMTU, MEMANG DAPAT SAMBUTAN HEBAT. TAK KISAH LA TU...ASAL PANDAI KONTROL KEPALA, KALAU TAK, MAU MERANGKAK BRO!

SYOK, MEMANG LE SYOK.....WALAU APA PUN, KITA JANGAN LE LUPA MATLAMAT KITA YANG SEBENARNYA. TAKUT RALIT SANGAT DENGAN CERITA HOT LELEH, KITA LUPA PULAK NIAT KITA NAK MENYELAMATKAN NEGARA BANGSA DARI DIPERKOSA OLEH PENGKHIANAT NEGARA SEPERTI NUAR BERAHIM DAN PAS GUNDEK KEPADA SUGAR DADDY KOMUNIS DAP.

SELISING KE, PERUPOK KER...DIORANG NAK TERGOLEK DOG PUN KITA PEDULI HAPA! TOK GURU DAH AMPUNKAN..

DALAM KITA DOK MAMAI LAYAN STORY HOT LELEH...KITA TAK SEDAR DIORANG SEKARANG NI SECARA AGRESIF SIANG MALAM ATUR STRATEGI NAK JATUHKAN BN. BAIK KITA BERJAGA-JAGA! TAKKAN KITA NAK LINGKUP FREE MACAM TU AJER....SIA-SIA PENGSAN TEGAK KITA NANTI BRO!



http://ujangranggi.blogspot.com/2011/02/meh-tengok-ratu-perupok.html

http://ujangranggi.blogspot.com/2011/02/meh-tengok-ratu-perupok.html

http://ujangranggi.blogspot.com/2011/02/meh-tengok-ratu-perupok.html

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:51 AM said...

OK bro ...

you all PAS Khawarij celako !!!


lu mau tengok Anwar "balun" itu amoi pelacur cun, klik sini:



http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/

KLIP VIDEO SEKS ANWAR (KLIK PLAY)


~ Selamat Menonton ~

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:52 AM said...

Kenapa Tiada Rekod Salasilah Anwar Ibrahim ?


Email dari Ceruk Tok Kun – Anwar Ibrahim banyak menerbitkan karya-karya buku yang mengangkat idea pemikirannya seperti Asia Renaisance, walaupun ada di antara buku tersebut ditulis oleh pihak lain.

Umum harus mengetahui dan bertanya kenapa Anwar tidak pernah mengangkat salasilah diri dan keluarganya untuk menjadi tatapan dan perbincangan umum tidak seperti pemimpin-pemimpin lain yang banyak menceritakan mengenai salasilah keturunan dan latar belakang keluarga.

Dalam Islam, salasilah keturunan merupakan satu aspek yang penting kepada seseorang pemimpin, sekiranya seseorang itu datang dari keluarga yang baik sebagaimana ciri yang ada pada pemimpin Islam, nescaya organisasi yang dipimpin akan bergerak baik.

Hari ini, cuba kita perhatikan apa yang berlaku kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) , satu persatu masalah timbul dari ahli akar umbinya hinggalah kepada pemimpin agungnya Anwar Ibrahim.

Kenapa situasi itu berlaku kepada parti tersebut , sedangkan usianya masih diperingkat seawal jagung berbanding parti lain di Malaysia.

Adakah ia berpunca dari Anwar Ibrahim sendiri ?

Menurut satu sumber yang boleh dipercayai, status Anwar sebenarnya boleh dipertikai.

Mak Yan dikatakan bukan bonda sebenar kepada Anwar Ibrahim sebaliknya hanya merupakan mak tiri sahaja, kerana Anwar dikatakan mempunyai ibu dari keturunan Cina hasil hubungan Datuk Ibrahim dan seorang perempuan Cina.

Kalau diperhatikan pendapat sumber ini ada logiknya kerana Anwar pernah mengunakan faktor kematian Mak Yan untuk meraih simpati penyokongnya, ditokok ditambah pelbagai elemen pihak lain menganiayai diri dan Mak Yan.

Sehingga Zulkifli Nordin pernah mengunakan suara latarnya untuk menerbitkan bahan propaganda sentimen simpati kematian Mak Yan sewaktu itu sebagai kaedah untuk meraih sokongan rakyat, Zulkifli Nordin harus menceritakan kembali kepada umum apa kisah sebenar disebalik peranannya sewaktu itu.

Secara logik sebagai anak yang baik, kita sendiri sudah tentu tidak sanggup mempergunakan ibu kita untuk kepentingan sendiri, namun sebaliknya berlaku kepada manusia bernama Anwar, dia peduli apa hal tersebut, agenda peribadi lagi penting kerana barangkali dia tau bahawa Mak Yan bukanlah ibu kandungnya.

Status Anwar tersebut diperkukuhkan lagi dengan pelakuannya yang suka melanggan perempuan-perempuan muda terutama dari Cina, aksi seks beliau dengan China Doll yang terbongkar menjadi bukti, sewaktu beliau berada dalam Kabinet Kerajaan beliau menjadikan Datuk Nalakarupan seorang Bos Syarikat Judi sebagai teman karib dan membekalkan perempuan kepadanya.

Isterinya Wan Azizah juga mempunyai iras muka Cina. Cuba perhatikan gambar Azizah semasa muda.

Pelakuan buruk Anwar bukan setakat itu kerana dirinya juga sanggup melakukan hubungan abnormal dengan puluhan mungkin ratusan lelaki muda yang dikenalinya.

Jika tidak ada mengapa musuh politik menjadikan itu sebagai sasaran untuk menjatuhkan dirinya, kata orang pokok bergoyang sudah tentu ada angin yang datang, dan secara kebetulan muncul watak lelaki gay Sukma Darmawan suatu ketika dahulu yang amat rapat dengannya dan kini wujud pula Saiful Bukhari lelaki muda yang pernah dinodai Anwar Ibrahim.

Bukankah ini membuktikan sahsiah Anwar sendiri sebenarnya adalah tidak baik.

...



http://www.anwaraidc.com/?p=11360

http://www.anwaraidc.com/?p=11360

http://www.anwaraidc.com/?p=11360

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:52 AM said...

Kenapa Tiada Rekod Salasilah Anwar Ibrahim ?


...


Bukankah ini membuktikan sahsiah Anwar sendiri sebenarnya adalah tidak baik.

Hari ini, demi meneruskan legasi politiknya Anwar sanggup menjadi pelacur kepada kaum Cina untuk meraih kekuasaaan, keharmornian perkongsian kuasa semua kaum oleh kerajaan sedia ada cuba dirosakkan Anwar.

Anwar lebih sanggup melantik peguamnya terdiri daripada kesemua bukan Islam, sekiranya dahulu ada peguam bernama Zainur Zakaria, Raja Aziz Idrus dan Sulaiman Abdullah, tetapi kini nama tersebut diganti dengan nama-nama yang langsung tidak ada perkaitan dengan bau Islam, apakah maksud kesemua ini?

Sehingga hari ini Malaysia merupakan negara tunggal di kelompok Asia Tenggara yang belum pernah diperintah oleh imigran Cina selain Brunei, di Thailand, Thaksin Shinawatra yang merupakan imigran Cina pernah menjadi Perdana Menteri selama dua penggal sebelum digulingkan tentera.

Begitu juga di Indonesia, Gus Dur yang dikenali juga sebagai Bapa Pluralisme Agama juga merupakan seorang Cina dari sukku Hakka, dan hari ini di Indonesia komuniti Cina amat berterima kasih kepadanya kerana banyak memberi ruang kepada masyarakat Cina atau dikenali dengan masyarakat Tiongkok menyambut perayaan Cuti Tahun Baru China. (rujuk buku Bermula 1 Legasi atau Berakhir tulisan Musli Oli dan Dr.Kadir jaafar, April 2001).

Hubungan Anwar dengan pemimpin ASEAN berketurunan Cina tersebut secara kebetulan atau tidak adalah amat rapat.

Mungkin juga Anwar menggunakan sentimen Cina untuk menarik sokongan kaum Cina di Malaysia.

Cory Aqunio yang pernah menjadi Presiden Filipina pada tahun 1985 juga merupakan imigran Cina di Filipina, secara kebetulan atau persamaan slogan yang dilaungkan Aquino juga adalah “People Power” untuk meraih sokongan rakyat menumbangkan kerajaan sedia ada sewaktu itu.

Harus juga diingatkan Anwar juga pernah mencadangkan dilakukan kajian mengenai Islam dan Confucius sewaktu menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

Di Malaysia hari ini, Anwar Ibrahim juga berada di dalam lingkaran sama dan atas sebab itulah beliau terkehadapan dalam memperjuangkan isu pluralisme dan perkara berkaitan dengan komuniti tersebut sehingga sanggup mengenepikan akidah bangsa sendiri.

Kes Anwar ini kalau kita perhatikan seakan sama dengan perancangan yang dilakukan oleh Yahudi untuk membentuk pemimpin Islam berbaur Yahudi seperti Kamal Atarturk di Turki yang boleh menumbangkan kerajaan Uthmaniyah.

Dari seorang berstatus anak luar nikah, Kamal akhirnya diangkat sebagai Presiden Turki pertama dan memisahkan Islam dari kehidupan seharian masyarakat Turki.


http://www.anwaraidc.com/?p=11360

http://www.anwaraidc.com/?p=11360

http://www.anwaraidc.com/?p=11360

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:53 AM said...

celako kau NikAjis !
celako kau NikAjis !
celako kau NikAjis !


hoi NikAjis!
tua kutuk tak sedar diri ...


ape pasal sekarang ni kau DIAM ???

keluarkan FATWA kau pasal video seks Anwar Aljuburi ni !

tak lama lagi kau tu pun nak MAMPUS !!!



Israel for all!!!
PAS for all!!!




DAP + PKR + PAS = celako + sial + jahanammmmm !!!!!!!

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:53 AM said...

berapa kali umat melayu dah bagitau pas, kamu tu sekadar boneka politik dap je.namun pas tak percaya.
berapa kali umat melayu dah bagi tau pas, dap berjaya peralatkan pas.namun pas tak percaya.
movement dap yang berjaya menjadikan pas sebagai keldai politik semakin berjaya.
selain akhbar keluaran dap yang berbahasa melayu iaitu roketkini bakal dikeluarkan, dap juga telah mengistiharkan di khalayak umum bahawasanya mereka akan meletakkan calon melayu untuk bertanding di atas tiket dap pada pru ke 13 nanti..
kalkulasi pembahagian kerusi di kalangan pakatan adalah mudah.
pas bertanding di kawasan majoriti pengundi melayu.
pkr bertanding di kawasan campuran melayu/bukan melayu.
dap bertanding di kawasan majoriti bukan melayu.
bila dap istihar mahu letak calon melayu, apa pas dan pkr masih tak nampak lagi ke akan ‘ketamakan’ mereka nak bolot semua kerusi pru ke 13 nanti ?
kalau buta jugak, elok lah parti pas itu dibubarkan sahaja. pemimpin dan ahli pas masuk dap ramai-ramai.

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:54 AM said...

NASIB BAIK LA KO TAK HIDUP ZAMAN FIRAUN…
UMNO KEMBALIKAN CIRI-CIRI PEMERINTAHAN FIRAUN : ANWAR – keadilan daily
“Sistem amalan Umno Barisan Nasional (BN) kian menyimpang dari landasan Islam apabila menghidupkan kembali ciri-ciri masyarakat Jahiliah yang menyamai corak pemerintah Firaun. Fitnah bukan sahaja dibiar, tetapi dipertahankan. Ini sebahagian kita tidak percaya, bila fitnah dipertahankan, sistem itu rosak. (Ini) ciri masyarakat jahiliah”,kata Anwar Ibrahim.
Anwar berkata, ciri-ciri pemerintahan Firaun tidak ubah seperti corak regim Umno apabila sanggup mengenepikan undang-undang dan berlagak seperti Tuhan.
Cewah, cewaaaah…gelak gelak gelak…Macam baguuus je kan?
Pandikutty dah kutai, habis modal, keluar balik nama firaun pulak…firaun Hatshepsut, firaun Tutankhamun, firaun Remesses? Mana punya firaun paling glamour lu suka Nuar Berahim? Lagi banyak lu cakap, lagi kuat orang geleng kepala..
Siapa yang permainkan undang-undang? Sapa yang sengaja-sengaja tangguh bicara mahkamah, cari jalan nak lari? Sapa yang berlagak macam tuhan? Dia aje yang betul. Dia aje yang pandai. Dia aje yang alim. Dia aje yang baik…pegi daah…
Tetiba Nuar Bewak baru teringat diri dia Islam. Islam penama kalau kuat menipu, kuat memfitnah, kuat menunggang, kuat mencarut, kuat merangkak atas amoi? Kalau dia kata kerajaan sekarang macam kerajaan zaman jahiliah, macam kerajaan firaun, perangai dia macam apa? Macam bapak firaun. Mana-mana firaun pun ada sumbangannya pada masyarakat di zaman pemerintahannya. Nuar Bewak ada sumbang apa? Sumbang haram!
Firaun tak main la fitnah-fitnah. Kalau buat salah macam Nuar Bewak tu, jadi habuan singa bersarapan pagi je la. Aku hingat le kan, kalau kerajaan kita ni perintah ala firaun, tentu lama dah Nuar Bewak tu padam. Buat apa simpan bewak hidup? Tolong hingat sikit diri tu. Awal-awal lagi, time lu buat kecoh 1998 dulu dah kena siat kulit kepala atau kena bunuh. Takkan firaun Malaysia ni baik sangat nak kasi peluang lu hidup lama-lama bikin kacau?
Nuar Bewak ni makin lama, makin tak boleh pakai dah cakapnya. Betul jugak la kata Datuk Eskay, dia ni dah mereng. Makin lama makin melalut cari isu murah-murah, memfitnah kerajaan. Makin luas jugak la terbukanya pintu Istana Sg Buloh menanti kepulangannya.
http://ujangranggi.blogspot.com/

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:54 AM said...

nak tengok ADUN PAS buat maksiat zina :
MEH TENGOK RATU PERUPOK ! PATUT LE TERGOLEK!
INI KE RATU PERUPOK YANG DIORANG HEBOH-HEBOHKAN SANGAT TU? INI MACAM KALU, BUKAN ADUN PERUPOK AJER YANG TERGULING, NIK AJIS PUN SANGGUP TURUN TAKHTA..
DUA TIGA HARI NI, KENYANG KITA DIBUAT DEK TEAM NADI RAKYAT DENGAN PENDEDAHAN BERGEGAR PASAL KES PERUPOK.
AKU NAK CAKAP PUN TAK RETI. TAPI AKU TUMPANG SYOK GAK SORANG-SORANG…EMPAT LIMA KALI GAK AKU ULANG TENGOK GAMBAR DALAM BLOG DIORANG TU….HAISH!…..GEGAR!
AKU PERHATIKAN, DAH JADI LUMRAH, KALAU STORY PANAS CAMTU, MEMANG DAPAT SAMBUTAN HEBAT. TAK KISAH LA TU…ASAL PANDAI KONTROL KEPALA, KALAU TAK, MAU MERANGKAK BRO!
SYOK, MEMANG LE SYOK…..WALAU APA PUN, KITA JANGAN LE LUPA MATLAMAT KITA YANG SEBENARNYA. TAKUT RALIT SANGAT DENGAN CERITA HOT LELEH, KITA LUPA PULAK NIAT KITA NAK MENYELAMATKAN NEGARA BANGSA DARI DIPERKOSA OLEH PENGKHIANAT NEGARA SEPERTI NUAR BERAHIM DAN PAS GUNDEK KEPADA SUGAR DADDY KOMUNIS DAP.
SELISING KE, PERUPOK KER…DIORANG NAK TERGOLEK DOG PUN KITA PEDULI HAPA! TOK GURU DAH AMPUNKAN..
DALAM KITA DOK MAMAI LAYAN STORY HOT LELEH…KITA TAK SEDAR DIORANG SEKARANG NI SECARA AGRESIF SIANG MALAM ATUR STRATEGI NAK JATUHKAN BN. BAIK KITA BERJAGA-JAGA! TAKKAN KITA NAK LINGKUP FREE MACAM TU AJER….SIA-SIA PENGSAN TEGAK KITA NANTI BRO!
http://ujangranggi.blogspot.com/2011/02/meh-tengok-ratu-perupok.html
http://ujangranggi.blogspot.com/2011/02/meh-tengok-ratu-perupok.html
http://ujangranggi.blogspot.com/2011/02/meh-tengok-ratu-perupok.html

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:54 AM said...

Kak Wan: Abang, sebenarnya Ijah dah tengok pun video seks part 2 tu …
Anwar Omega: Sumpah Ijah, Abang tak buat pun ….
Kak Wan: tapi Ijah pelik !
kenapa bila dengan amoi pelacur cun tu, Abang punya 9 inci …
tapi bila buat dengan Ijah … 2 inci pun susah !
pandikuti kau …. !!!
Anwar Omega: OK lah Ijah, memang Abang buat pun ….
TAPI ! mana Ijah belajar cakap mencarut PANDIKUTI depan Abang?
Kak Wan: … dengan NikAjis tu lah !
Anwar Omega: OK lah Ijah …
sebenarnya Abang pun nak jumpa NikAjis ni …
nak mintak ampun …
sebab NikAjis itu kan boleh ampunkan semua dosa2
dah lah tu … NikAjis akan beri syurga pulak ! [syorga PAS lah bro ...]
PAS + PKR + DAP = pandikutiiiii !!!

basic_2009 on May 31, 2011 at 9:55 AM said...

shutup you all PAS Khawarij celako …
ape, kau ingat kentut NikAjis tu wangi sangat ke??
porahhhhhhh ….
pirahluuuuuuu ….
celako kau NikAjis !
sial kau NikAjis !
jahanam kau NikAjis !
NikAjis bukan ulamak tapi bekas guru tadika …
dapat mengajar sebab bapak dia kesian dia menganggur, takde kerja …
sekarang, banyak sarang pelacuran kat Kota Bharu + perjudian + …
ape tua kutuk NikAjis ni buat ?????
PAS + PKR + DAP = bodoh + bangang + celako + jahanammmmmmm !!!!!!!

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura