Saturday, September 3, 2011

Rumah Terbuka ADUN Sura Dikunjungi Segenap Lapisan Masyarakat

DUNGUN 3 September, Sabtu - Sempena Aidilfitri 1432, ADUN Sura, Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli telah mengadakan Rumah Terbuka bagi meraikan rakyat yang berada di kawasan yang diwakilinya.


Majlis yang dijadualkan bermula jam 12.00 tengahari hingga jam 4.00 petang pada hari Khamis 1 September, hari ketiga Syawwal telah dikunjungi lebih awal daripada jadual oleh sebahagian besar tetamu.
Kehadiran bertali arus warga DUN Sura termasuk dari kaum Tionghua dan dari DUN berhampiran, menyebabkan petugas bahagian urusan masakan terpaksa berkerja keras memastikan hidangan mencukupi untuk disajikan kepada para pengunjung.
 
Majlis yang diadakan di perkarangan kediaman ADUN Sura itu, turut menerima kunjungan Pengarah Jabatan Pilihan Raya Negeri Terengganu, Ustaz Ariffin Deraman dan Setiausaha Politik Dato' Seri Anwar Ibrahim, Haji Abdul Rahman Yusof.
Selain dihidangkan dengan jamuan, para petugas turut mengedarkan risalah penerangan keluaran Jabatan Penerangan PAS Negeri Terengganu dan 'handbill' program terdekat "Hari Keluarga DUN Sura" yang akan diadakan pada 24 September, Sabtu, penghujung Syawwal.
Kepada yang tidak sempat berkunjung ke rumah terbuka ini, mereka masih berpeluang bersama program anjuran PAS, khususnya warga DUN Sura, apabila Hari Keluarga DUN Sura ini bakal menjadi platform untuk merapatkan hubungan PAS dengan masyarakat setempat.
Menyedari bahawa pilihan raya umum ke-13 bakal diadakan tidak lama lagi, kaunter semakan dan daftar pemilih turut dibuka bagi memberi peluang kepada para tetamu untuk menyemak nama masing-masing, selain mendaftar sebagai pemilih kepada mereka yang masih belum berbuat demikian. 




 
Dengan anggaran kehadiran melebihi 4 ribu orang, majlis yang diadakan dengan jayanya ini mendapat dokongan utama daripada pihak muslimin, muslimat, pemuda dan nisa' DUN Sura.
Golongan kanak-kanak merupakan di antara yang paling gembira, kerana selain menerima duit raya daripada ADUN Sura, mereka turut disediakan aiskrim percuma sebagai 'pembasuh mulut' selepas menjamah hidangan.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura