Tuesday, September 20, 2011

Hari Keluarga DUN Sura 2011, 24 Sept. Sabtu

DUNGUN 20 September, Selasa - PAS, sebagai sebuah parti yang berada di tengah masyarakat, selain mengadakan program kebajikan yang melibatkan penduduk dan rakyat kebanyakan, turut ditonjolkan ialah program bersifat kekeluargaan.

Di DUN Sura, Dungun, tanggal 24 September, 2011 hari Sabtu bakal berlangsung Hari Keluarga DUN Sura 2011 di tapak Pasar Minggu Sura Gate.

Program yang bermula jam 7.45 pagi itu, dimulai dengan perasmian oleh Y.B. ADUN Sura, Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli, selaku penasihat program.

Menurut Pengarah Hari Keluarga DUN Sura 2011, Encik Zakaria Tahir, pendaftaran acara sukaneka akan bermula jam 8.00 pagi sebaik selesai majlis perasmian.

" Seperti tahun-tahun sebelumnya, acara-acara terbahagi kepada beberapa kategori, di antaranya kanak-kanak, pemuda, muslimat, pertandingan antara cawangan termasuk acara yang melibatkan penyertaan keluarga, " 

" Tema Hari Keluarga pada tahun ini ialah "PAS Pilihan Kami", apa yang menarik, hadiah pada kali ini lebih mengancam, di mana Y.B. ADUN Sura sendiri berusaha keras mendapatkan hadiah melalui individu-individu, kebanyakannya barangan elektrik, selain handphone, basikal dan lain-lain yang pastinya menarik sebahagian besar masyarakat untuk menyertainya, " ujar beliau.

Menjelang tengahari, para peserta dan hadirin akan dijamu melalui jamuan rakyat di mana tiga ekor lembu telah disumbangkan oleh seorang dermawan bagi menjayakan sebahagian slot Hari Keluarga kali ini.

Selain itu, khususnya untuk kanak-kanak, pihak JK Hari Keluarga akan menampilkan maskot Upin dan Ipin sebagai sebahagian slot acara untuk menceriakan program yang berlangsung.

" Saya menyeru seluruh warga DUN Sura khususnya, supaya hadir beramai-ramai bersama keluarga masing-masing dan ambillah peluang sertai acara-acara sukaneka dan rebutlah hadiah-hadiah menarik yang disediakan khusus untuk para pengunjung dan jangan lupa bawa anak-anak bersama untuk bersama Upin dan Ipin, " demikian harapan Pengarah program, Encik Zakaria Tahir.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura