Friday, January 24, 2014

PAS Bersama Usaha Mencari Mangsa Lemas

DUNGUN, 24 Januari 2014 - Masuk hari ketiga, operasi mencari mangsa bot yang dipukul ombak ketika memasuki muara kuala Dungun masih diteruskan.

Malam ini satu solat hajat telah diadakan di kawasan letak kereta Medan Ikan Bakar, Kuala Dungun, di sini.

Dalam kejadian pada hari Rabu, 22 Januari baru-baru ini kira-kira jam 9.00 malam, sebuah bot bersama empat nelayan yang dalam perjalanan balik dipukul ombak ketika memasuki muara sungai Dungun.

Salah seorang daripada mereka, Mohammad bin Ariffin, 40, dari Kampung Teluk Bidara dipercayai terjatuh dan masih belum ditemui.

Solat hajat tersebut turut disertai oleh ADUN Sura, Y.B. Haji Wan Hapandi Nik, ADUN Rantau Abang, Y.B. Haji Alias Harun dan Setiausaha MTD Sura, Mohamed Ibrahim Sini Mohamed. Keluarga mangsa turut sama menyertai solat hajat ini.

Pada malam kejadian, Ahli Parlimen Dungun, Y.B. Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli dan ADUN Sura, Y.B. Haji Wan Hapandi Nik yang kebetulan mempengerusikan mesyuarat masing-masing di Dungun, bergegas ke lokasi sebaik mendapat maklumat.

Mereka bertemu keluarga mangsa dan diberi taklimat operasi mencari mangsa oleh pegawai Bomba dan Penyelamat yang bertugas dan sempat berdoa memohon dipermudahkan urusan operasi berkenaan. 

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura