Tuesday, January 21, 2014

Hari Kedua ADUN Sura Bersama Rakyat Ditimpa Musibah Kebakaran

DUNGUN, 21 Januari 2014 - ADUN Sura, Y.B. Haji Wan Hapandi Nik hari ini sekali lagi menerima berita kebakaran yang melibatkan penduduk di kawasannya.

Menerima maklumat kebakaran melalui panggilan telefon daripada Ketua PAS Cawangan Padang Jambu, Baharuman Haji Abdul Hamid, beliau terus bergegas ke lokasi kejadian yang berlaku di Lorong 4, Kampung Padang Jambu, di sini tengahari tadi.

"Api yang marak serta angin menyebabkan api cepat merebak, memusnahkan dua buah rumah sementara sebuah lagi walaupun tidak musnah keseluruhan tetapi turut terbakar di bahagian dapur dan sebahagian ruang dalam rumah, " beritahu Baharuman yang berada di tempat kejadian.

Mangsa yang mengalami kemusnahan keseluruhan rumah adalah Hiffdzan Ramli, 49, tujuh sekeluarga, Ismail A. Rahman, 56, enam sekeluarga dan Aziz Hassan, 53, sembilan sekeluarga yang mengalami sebahagian rumah terbakar.

Petang tadi, ADUN Sura hadir bertemu semula mangsa yang terlibat dan menghulurkan sumbangan kewangan, barangan dapur dan lain-lain keperluan segera.

Semalam, satu kejadian kebakaran turut berlaku di Kampung Tanjung Pagar yang memusnahkan sebuah rumah kayu milik seorang kakitangan Pejabat Pelajaran Daerah Dungun.

Tiada sebarang kemalangan jiwa dilaporkan semasa dua tragedi kebakaran ini.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura