Saturday, June 9, 2012

Orang Muda Terjebak Kerana ‘Hilang Punca’


DUNGUN – PAS meneruskan usaha mendekati orang muda bagi membimbing mereka supaya tidak terjebak dengan pelbagai gejala sosial yang merosakkan kelompok yang menjadi 'harapan negara' pada masa depan itu.

Menurut  Cikgu Haji Wan Hapandi bin Nik, kebanyakkan masalah yang timbul dikalangan generasi muda adalah kerana mereka ‘hilang punca’.

“pada hari ini kita melihat sebahagian besar maslaah yang timbul di kalangan remaja (dan orang muda) adalah kerana mereka kehilangan punca,


“(kurang) menguasai ilmu agama yang menyebabkan mereka terjebak degan pelbagai gejala yang merosakkan masa depan mereka,”ujarya.

Wan Hapandi berkata demikian selepas beramah mesra dan memberikan tazkirah kepada orang muda di Padang bola Jalan Melati, Sura Utara, dekat sini pada Rabu 6 Jun lalu.

Beliau yang baru dilantik memegang amanah selaku Pengarah Majlis Tindakan Dewan Undangan (MTD) Sura berkata, pihaknya bersama Pemuda PAS DUN Sura mengambil inisiatif mendekati golongan yang mejadi ‘aset negara’ itu.

Menurutnya, ia adalah pendekatan bersemuka bagi memberi kefahaman tentang Islam kepada golongan tersebut.

“Oleh kerana itu, kita di peringkat MTD dan pemuda (PAS DUN Sura) sendiri mengambil inisiatif agar mereka bersama perjuangan kita dalam usaha kita menyebarkan syiar Islam dan untuk menegakkan syarat Allah,”jelasnya.

Beliau berharap orang-orang muda berusaha mendekati rumah-rumah Allah, surau dan masjid untuk menambahkan  dan mendalamkan ilmu Islam supaya menjadi pemuda yang beriman dan bertaqwa kepada Allah.

Turun bersama beliau ke padang bola tersebut ialah Ketua Pemuda PAS DUN Sura Ustaz Hanafiah Hitam dalam rangka program Cakna Komuniti Muda Dun Sura yang dianjurka bersama oleh MTD Sura dan  Penyelaras Pemuda PAS DUN Sura.<buletinonline>




Gambar sekitar Cakna Komuniti Dun Sura 

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura