Saturday, December 17, 2011

ADUN Sura Bidas Penyelewengan Fakta Solat Jumaat Dua Imam, Dua Masjid

KUALA NERUS - Kerajaan Umno dan Barisan Nasonal Terengganu tidak bercakap benar dan menyelewengkan fakta tentang soal solat dua imam dan dua masjid.


















Menurut Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sura, Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli (gambar) berkata, berlakunya solat dua Jumaat dalam satu qaryah adalah berpunca oleh tindakan kerajaan Umno/BN.

“cakap soal dua imam dua masjd, saya nak beritahu pelawok (bercakap tidak benar) Umno ni , yang terbaru (dalam siding DUN), dia kata kita (PAS) yang tukang pecah belah, tukang buat masjid, tukang buat dua imam, sembahyang dua imam, dia kata,

“ kita bangun nak jawab, nak bagi fakta (tetap) Yang Dipertua Dewan tak benarkan,”katanya ketika berucap dalam Majlis Penerangan Isu-isu Sidang DUN di Seberang  Takir dekat sini, pada Khamis 15 Disember.

Beliau menegaskan, apa yang berlaku pada tahun 2009 di Masjid Tebing Tembah, Paka adalah disebabkan oleh tindakan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu yang berpakat dengan Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung  (JKKK), melantik Ahli-ahli Jawatankuasa Majis tersebut tanpa mengadakan mesyuarat dengan orang kampong.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura