Thursday, March 3, 2011

PRK N.28 Kerdau : Majlis Penyerahan Tugas PAS Kawasan Dungun

LIPAT KAJANG, 3 Mac Khamis - Tinggal 2 hari sahaja lagi, para pemilih di DUN Kerdau akan membuang undi bagi memilih wakil rakyat mereka ke Dewan Undangan Negeri Pahang.

Sepertimana siri-siri pilihan raya kecil yang lalu, PAS Terengganu tidak ketinggalan menghantar para petugas bagi membantu jentera pilihan raya di peringkat daerah mengundi di kawasan DUN yang berkenaan.

Di DUN Kerdau, PAS Terengganu telah diamanahkan bertindak sebagai negeri bantu bersama kawasan bantu dari Pahang di daerah mengundi Lipat Kajang dan Desa Murni.

PAS Terengganu telah mengatur sebanyak 3 gelombang giliran petugas dengan setiap gelombang disertai sekurang-kurangnya 2 kawasan.

Bagi gelombang kedua yang bermula pada 25 Februari sehingga 2 Mac, di daerah mengundi Lipat Kajang, PAS Kawasan Dungun yang mewakili PAS Terengganu telah melakukan penyerahan tugas kepada PAS Kawasan Kuala Terengganu yang memulakan tugas bermula 1 Mac sehingga hari pembuangan undi, 6 Mac.


PAS Kawasan Dungun diwakili oleh Encik Mohamed Ibrahim Sini Mohamed yang menyerahkan tugas kepada PAS Kawasan Kuala Terengganu yang diwakili oleh Ustaz Wan Mohd Faizul Wan Abas (gambar atas).


Di majlis yang sama turut diadakan simbolik perpisahan petugas PAS Kawasan Dungun, majlis penyampaian slip saluran dan tempat mengundi kepada tuanrumah tempat di mana para petugas PAS Terengganu menginap.

Penyerahan slip tersebut dilakukan oleh PAS Kawasan Dungun yang diwakili oleh Encik Abdul Mutalib Abdullah kepada tuanrumah yang lebih mesra dengan panggilan Aki (gambar atas).

Sementara Puan Hajjah Khairiah Mokhti menyerahkan slip kepada isteri Aki, yang lebih mesra dengan paggilan Wan Wok (gambar bawah).

Dalam ucapan ringkas di akhir majlis tersebut, Setiausaha Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu, Haji Yahaya Ali mengharapkan PAS Kawasan Kuala Terengganu dapat menyempurnakan operasi pecutan akhir khususnya di daerah mengundi Lipat Kajang sebagai kesinambungan operasi awalan yang telah dirintis oleh PAS Kawasan Besut dan PAS Kawasan Dungun.

Turut hadir di majlis ringkas tersebut ialah Pengarah Jabatan Pilihan Raya Negeri Terengganu, Ustaz Ariffin Deraman dan Penolong Setiausaha BPPNT, Haji Hanafiah Mat.

Terdahulu, pada 28 Februari hari Isnin, di daerah mengundi ini, YDP PAS Kawasan Dungun, Y.B. Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli telah menyampaikan ceramah di Markaz UPU Lipat Kajang bersama calon PAS DUN Kerdau, Encik Hassanuddin Salim dan Encik Mazlan Mat Yasin, AJK Perhubungan PAS Pahang.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura