Tuesday, September 30, 2008

Ambil Kesempatan Berdakwah di Hari Raya Idul Fitri.



Tuesday, 30 September 2008

Kuala Terengganu – Pimpinan Parti Islam SeMalaysia (PAS) Negeri Terengganu mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri, Maf Zahir Batin, kepada seluruh rakyat Terengganu khususnya kepada ahli dan penyokong PAS.


Pesuruhjaya PAS Terengganu, Dato’ Mustafa Ali melalui perutusannya menyeru seluruh rakyat supaya kembali kepada Islam, menyokong PAS dan Pakatan Rakyat untuk membawa satu perubahan politik, sosial dan ekonomi bagi menggantikan UMNO dan Barisan Nasional yang penuh dengan skandal, rasuah dan penyelewengan.

Setiausaha PAS Terengganu, Haji Yahaya Ali berharap agar latihan yang latihan yang Allah kurniakan sepanjang bulan Ramadhan dapat membina kekuatan dan lebih bersedia menghadapi perjuangan Islam yang semakin mencabar.

Beliau yang menghantar ucapannya melalui pesanan ringkas kepada Buletinonline semalam mengharapkan seluruh ahli dan penyokong berusaha dalam apa jua bidang bagi untuk memertabatkan Islam dibumi Terengganu.

Beliau turut menjemput orang ramai yang berkesempatan untuk hadir ke majlis rumah terbuka yang akan diadakan pada hari Sabtu (4 Syawal) bermula jam 11.30 pagi.

Dalam perkembangan yang sama, semua Ahli Dewan Undangan (ADUN) Negeri Terengganu turut mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri kepada semua rakyat, khususnya para pengundi di DUN masing-masing.



ADUN Sura, Ustaz Wan Hassan Ramli ketika dihubungi berpesan kepada seluruh rakyat agar berbelanja dengan berhemat dalam menyediakan persiapan hari raya.

Beliau yang akan menunaikan solat sunat Idul Fitri di Surau Ustaz Omar, Dungun berkata semoga ibadat yang dilaksanakan sepanjang Ramadhan dapat mempertingkatkan taqwa kepada Allah SWT dalam memperjuang dan mempertahankan Islam.


ADUN Bukit Tunggal, Dr Alias Razak yang akan menunaikan solat sunat Idul Fitri di Masjid Taqwa Batu Enam agar ‘kemenangan’ Ramadhan dilanjutkan dengan lebih cemerlang di bulan-bulan yang lain.

ADUN Rhu Rendang, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang juga Presiden PAS berpesan supaya walaupun kita bergembira menyambut hari raya, umat Islam hendaklah bersyukur kepada Allah SWT dan menjauhi perkara yang melalai dan melekakan.

Beliau menyatakan demikian dalam perutusannya yang disiarkan oleh Buletinonline beberapa hari yang lalu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Penerangan PAS Terengganu, Ustaz Ismail Dagang menyeru semua ahli dan penyokong PAS mengambil kesempatan melakukan amalan ziarah yang digalakkan oleh Islam pada hari raya Idul Fitri.

”Menziarahi sahabat handai, rakan dan taulan adalah antara amalan yang digalakkan oleh Islam pada hari raya disamping amalan-amalan khusus solat sunat dan bertakbir,
”disamping merapatkan ukhuwah dan silaturRahim dikalangan ahli dan penyokong, peluang ini boleh dimanfaatkan untuk mengunjungi sahabat-sahabat kita dari kalangan penyokong UMNO”kata beliau.



“Inilah masanya untuk kita berdakwah dan mengajak mereka untuk kembali kepada Islam dan meninggalkan perjuangan UMNO yang semakin ‘nazak’,”tambahnya.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura