Tuesday, May 6, 2014

ADUN Sura Hargai Peranan Anggota Bomba dan Penyelamat

DUNGUN, 6 Mei 2014 - Sempena Hari Anggota Bomba Sedunia yang disambut tanggal 4 Mei baru-baru ini, ADUN Sura, Y.B. Haji Wan Hapandi Wan Nik pagi tadi, meluangkan masa hadir ke Balai Bomba dan Penyelamat Dungun di Sungai Penaga, di sini, menyampaikan kek sebagai simbolik penghargaan di atas peranan pasukan berkenaan dalam operasi menyelamat khususnya di sekitar daerah Dungun.
Ketibaan ADUN Sura, disambut oleh Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Dungun, Encik Nor Azizi bin Che Noh.
Beliau merakamkan ucapan terima kasih di atas prihatin dan ingatan pihak ADUN Sura terhadap peranan pasukan bomba dalam usaha menyelamatkan nyawa dan harta benda masyarakat.
"Terima kasih di atas prihatin pihak Y.B. terhadap peranan kami, memanglah menjadi tekad kami untuk berusaha menjayakan setiap operasi dengan penuh tanggungjawab, " ujar beliau, yang turut menerangkan pengalaman pasukannya dalam mengendalikan operasi menyelamat di sekitar Dungun.

"Sebelum ni, ingatan yang sama pernah kami terima daripada Y.B. Ustaz Wan Hassan, terima kasih YB kerana masih berterusan menghargai tanggungjawab kami," akui beliau yang sebelum ini pernah menerima penghargaan yang sama daripada ADUN Sura terdahulu, Y.B. Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli.
Beliau turut menyampaikan cenderamata kepada ADUN Sura di atas kunjungan tersebut sebagai ingatan daripada pihak beliau dan anggotanya.
ADUN Sura turut berkesempatan bersua muka dengan anggota bomba yang bersiap sedia untuk menjalankan tugas di bilik operasi.
Dalam kunjungan sekitar tiga puluh minit itu, Encik Nor Azizi sempat memberi taklimat ringkas kepada ADUN Sura berhubung jentera penyelamat yang baru diterima dalam tempoh seminggu lalu.
ADUN Sura diiringi oleh Ketua PAS Cawangan Jalan Lembah, Ustaz Haji Abdull Rahim Abdull Jalil ketika kunjungan tersebut.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura