Saturday, November 22, 2008

Indoor Games & Team Building Nisa' Dungun

Nisa’ Kawasan Dungun telah berjaya menghimpunkan bakal pelapis untuk Nisa’ Terengganu dalam gabungan dua buah program utama tahun ini iaitu Nisa’ Indoor Games dan Nisa’ Team Building. Program tersebut telah dijalankan pada 14 dan 15 November 2008 bertempat di Dahima’s Guest House, Rantau Abang, Dungun.

Nisa’ Indoor Games telah dilangsungkan pada malam 14 November 2008 melibatkan 8 permainan iaitu congkak, dart, dam aji, carom, snake & ladder, batu seremban, ceper dan yoyo. DUN yang terlibat iaitu DUN Paka, DUN Rantau Abang, DUN Sura dan DUN Bukit Besi telah menghantar 3 orang peserta bagi setiap jenis permainan yang dipertandingkan. Permainan yang paling menarik perhatian semua ialah snake & ladder yang telah menggunakan papan atau board khas bersaiz 10 kaki x 8 kaki yang dicipta khas mengandungi mesej-mesej dakwah sesuai dengan golongan remaja yang menyertai.






Peserta yang menang dalam setiap permainan akan bermain dalam Nisa’ Indoor Games Peringkat Negeri Terengganu yang akan diadakan pada 25 Disember 2008, bertempat di Kolej Universiti Darul Quran Islamiah (KUDQI), Kubang Lembek, Manir sebelum diteruskan ke peringkat pusat pada tahun depan.

Program Team Building yang dilangsungkan pada hari berikutnya dimulakan dengan sesi munajat dan qiamullail secara berjemaah. Team Building Nisa’ diisi dengan program mengukuhkan kefahaman ahli mengenai hala tuju dan visi Nisa’, selain mengeratkan ukhwah kerana semua ahli jawatankuasa dan ahli Nisa’ dikehendaki sama-sama menyertai Team Building ini.

Penutup telah dilaksanakan oleh Hajjah Khairiah Mokti, Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Dungun. Beliau telah menyampaikan harapan dan amanat buat semua anggota Nisa’ yang bakal menjadi pelapis kepimpinan Islam masa depan. Seterusnya, sesi penyampaian hadiah kepada semua pemenang Indoor Games juga dilaksanakan.


Keceriaan terpancar di wajah semua peserta terlibat kerana mereka tidak sabar-sabar lagi untuk bermain di peringkat negeri dan seterusnya ke peringkat Nisa’ Malaysia pula sebagaimana Nisa’ Games yang telah dilaksanakan sebelum ini.




Makluman : Minggu ini, Team Building Nisa’ Besut akan dilaksanakan pada 21 November 2008, Jumaat. Semua ahli Nisa’ Kawasan Besut dan yang berminat untuk menyertai dijemput hadir.

Oleh : Nasikerabupetro

Layari laman blog Nisa’ Terengganu

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura