Sunday, August 24, 2014

Setahun Lalu ADUN Sura Ziarah Rakan Tunai Haji Sebelum Kembali Bertemu Penciptanya

DUNGUN, 25 Ogos 2014 - Hampir setahun lalu, 24 September 2013, ADUN Sura, Y.B. Haji Wan Hapandi Wan Nik mengunjungi rakan sepersekolahannya Haji Zakariah Ali yang akan berangkat untuk menunaikan ibadah haji dan pada pagi semalam, 24 Ogos, 2014 rakannya itu telah kembali ke pangkuan Penciptanya.
Haji Wan Hapandi bersama ADUN Rantau Abang, Haji Alias Harun 
dan wakil Ahli Parlimen Dungun, Haji Embong Abdullah 
ketika menziarah Allahyarham pada 24 September tahun lalu.

Allahyarham Haji Zakariah, 58, merupakan calon Barisan Nasional bagi kerusi Dewan Undangan Negeri kawasan Sura pada Pilihan Raya Umum Ke-13 yang lalu namun tewas kepada calon PAS, Haji Wan Hapandi Wan Nik dengan majoriti 2,957 undi.

Sebelum menceburi bidang politik, Allahyarham merupakan bekas Ketua Sektor Pengurusan Sekolah di Jabatan Pendidikan Negeri dan pernah memegang jawatan sebagai Pegawai Pendidikan Daerah Dungun.

Allahyarham dilantik Pegawai Khas Kepada Menteri Besar pada Ogos tahun lalu.
Menurut Haji Wan Hapandi, berita kematian rakannya itu diketahui pada waktu pagi sebelum beliau bertolak ke Kuala Terengganu untuk mengikuti sesi perbincangan soalan bagi persidangan DUN Terengganu yang dijadualkan pada 23 dan 24 September akan datang.

"Saya mendapat berita kematian beliau, sejurus sebelum bertolak ke Kuala Terengganu, jadi saya bergegas dahulu menziarahi jenazah beliau yang pada masa itu masih berada di kediaman beliau di Kampung Balai Besar, " ujar Haji Wan Hapandi yang sama-sama menuntut di Sekolah Menengah Tengku Ampuan Intan Zaharah, Dungun bersama Allahyarham sekitar tahun 1969 hingga 1973.

Isteri Allahyarham, Zainon Mohamad, 55, menyedari kematian suaminya yang menghidap penyakit jantung itu semasa mengejutkan Allahyarham untuk solat Subuh kira-kira pukul 5.45 pagi.
"Saya sempat menunaikan solat jenazah beliau yang telah disempurnakan selepas Asar dan penghantaran jenazah ke hospital Dungun sebelum itu dan ke tanah perkuburan menggunakan perkhidmatan Van Jenazah Ahli Parlimen Dungun, " beritahu beliau lagi yang turut memaklumkan jenazah telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Gong Pasir.

"Saya doakan beliau ditempatkan di kalangan hamba-hambaNya yang soleh dan semoga keluarga beliau bersabar di atas musibah yang menimpa ini, " akhiri beliau.

1 komen:

Unknown on May 24, 2016 at 8:05 AM said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura