Sunday, April 15, 2012

Tuan Guru Nik Aziz Rasmikan Bangunan Dun Sura


DUNGUN – Bangunan PAS Dun Sura yang tersergam indah di Jalan Nibong, Kampung Molek dekat sini akan disempunakan pembukaannya oleh Mursyidul Am PAS merangkap Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat pada hari Jumaat 20 April depan.

Menurut Pengerusi Majlis tindkaan DUN Dura, Ustaz Wan Hassan Mohd Ramly, bangunan rumah kedai satu tingkat itu dibina di atas tapak tanah yang disumbangkan oleh ahli PAS cawangan Kampung Molek.

“Tanah tapak bangunan dibeli sekitar tahun 2000 bernilai RM20,000, tapi bangunan hanya mula dibina pada tahun 2012,

“semasa permulaan pembinaan wang tunai hanya ada RM3000 lebih sahaja, AlhamuliLlah pada bangunan tersebut siap ada Februari baru-baru ini ,”ujarnya
Beliau yang juga ADUN Sura berkata bangunanan tersebut telah pun digunakan sebagai pusat pentadbiran dan pengurusan PAS Dun Sura yang mengandungi bilik mesyuarat, pejabat Dewan-dewan dan bilik gerakan PAS Cawangan Kampung Molek.

Katanya, tingkat satu bangunan tersebut akan menempatkan bilik mesyuarat yang boleh menampung 40 orang , pejabat DUN, pejabat Muslimat DUN, Pemuda DUN dan Bilik Gerakan Cawangan Kampung Molek.

Manakala, kata beliau, tingkat bawah dijadikan dewan tarbiah bagi menajurkan program-program PAS Dun Sura.

Menurutnya, program pertama yang telah diadakan di bangunan tersebut adalah sarapan pagi dan taklimat bersama Pesuruhjaya PAS Selangor pada 4 Mac 2012

Sehubungan itu, beliau mengambil kesempatan sempena perasmian bangunan tersebut memohon orang ramai bagi menghulurkan sumbangan bagi menyelesaikan sedikit perbelanjaan pembinaannya yang masih tertinggak.



“Bangunan ini adalah milik orang ramai, seluruh rakyat Dun Sura kerana ia dibina hasil sumbangan orang ramai tersebut menelan belanja kira-kira RM250,000,

“kami masih lagi mengharapkan sumbangan orang ramai untuk membayar semula duit pinjaman (belanja pembinaan) yang sekarang berbaki RM27,500 lagi,”ujarnya.

Sempena perasmian bangunan atu majlis ceramah akan diadakan pada sebelah malam yang akan disampaikan oleh Mursyidul Am serta Pesuruhjaya PAS terengganu YB Haji Mohd Abdul Wahid Endut.


sumber : Buletinonline


0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura