Friday, April 20, 2012

Bangunan PAS DUN Sura Dirasmikan...Rakyat Sudah Hilang Keyakinan Kepada UMNO

DUNGUN - Rakyat hilang keyakinan kepada parti Umno dan Barisan Nasional (BN) kerana parti itu tidak melaksanakan pemerintahan dengan baik dan tidak mengikut peraturan yang ditetapkan oleh Islam.
Menurut Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat Umno/BN  telah menurut telunjuk penjajah dengan melabelkan Islam sebagai tidak maju dan Negara akan mundur sekiranya melaksanakan hukum-hukum Islam.

Sebaliknya beliau menegaskan, kerajaan negeri Kelantan yang dipimpin beliau telah melaksanakan Islam sejak 20 tahun lalu dan semakin maju.

“Cuba ambil contoh Kelantan, kecil sahaja negeri Kelantan, mula-mula kita memerintah kita ambil duit dari bank konvensional (riba) kita masuk kepada bank Islam, tahun 1990 dulu lagi saya buat sehingga sekarang  tidak ada apa-apa,

“(dia kata) kalau buat Islam tidak ada kemajuan (tetapi) Kelantan 40 kali sehari penerbangan, 20 kali naik 20 kali turun, 3 buah syarikat (penerbangan), (kapalterbang) naik turun, naik turun 40 kali buat kerja apa sekiranya tidak ada kemajuan,”tegasnya.

[Gambar Kanan Atas - Tok Guru menandatangani plak perasmian Bangunan PAS DUN Sura ]
Beliau yang juga Menter Besar Kelantan, berkata demikian ketika berucap dalam majlis Perasmian Bangunan PAS DUN Sura pada Jumaat malam 20 April di Kampung Molek dekat sini.

Sebelum itu, menurut beliau, tindakan Umno/BN memberikan wang RM500 Bantuan rakyat 1 Malaysia kepada rakyat adalah kerana Umno/BN tidak yakin rakyat akan mengundi mereka pada pilihan raya akan datang.

“Dia (Umno/BN) beri duit RM500, seumur hayat saya, tidak pernah Umno beri RM500, (dia beri) kerana Umno yakin orang Melayu (dan) rakyat Malaysia tidak mahu mengundi dia,”ujarnya.

[Gambar Tengah - Ribuan warga DUN Sura yang hadir mendengar Mursyidul Am PAS menyampaikan ucapan ]

Beliau turut menyifatkan tindakan Umno/BN mengambil pengundi luar dan warga asing untuk menang dalam pilihan raya sebagai satu penipuan.

Katanya, Umno terpaksa menipu kerana parti itu gagal untuk memerintah dengan baik.

“pengundi hantu, rela kita ambil orang luar, nak perintah negeri ambil orang luar (jadi pengundi), ambil orang luar (jadi pengundi adalah) menipu, (tak Ingat) syurga neraka,

“kalau buat (memerintah dengan) molek, kalau ikut hukum Islam (orang akan sokong),”jelasnya.

[Gambar bawah - Tok Guru menyampaikan watikah terima kasih kepada para penyumbang yang telah memberikan 'saham' mereka membina Bangunan PAS DUN Sura]

Turut hadir dan menyampaikan ucapan dalam majlis tersebut adalah Pesuruhjaya PAS Terengganu yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Haji Mohd Abdul Wahid Endut dan Yang DiPertua PAS Dungun merangkap ADUN Sura, Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli

Lebih 5,000 orang hadir dalam majlis bersejarah itu yang telah mengumpulkan jumlah sumbangan derma melebihi RM21,000.00

2 komen:

basic_2009 on May 13, 2012 at 9:39 PM said...

PANAS : AKHIRNYA SIAPA PENYEBAR VIDEO ICE CREAM AZMIN TERJAWAB?

Azmin mengamuk sakan sebab video aiskrimnya sudah tersebar. Satu dunia sudah tahu dia kaki aiskrim. Dia dah nafi tapi orang ramai tahu itu memang dia. Pakar pembuat burger terkenal di Shah Alam pun dah sahkan itu memang dia!

Aku kadang-kadang naik pening gak dengan Azmin ni, bini dia kat umah tak de la pulak dia suruh makan aiskrim dia. Pak Usop Santorian kata Azmin sibuk sangat sampai masa untuk menikmati askrim pun tak de. Itu yang terpaksa dia menikmatinya kat luar!

Kalau betul la apa yang Si Usop tu cakap, aku kesian gak la dengan si Assmin tu. Anwar memang tak patut! Tahu la dia nak jadi PM tapi at least bagi la masa kat assmin untuk menikmati aiskrim bersama isterinya. Sekarang ni sapa yang susah? Video aiskrim dia tersebar macam karipap panas!

Assmin sudah panik. Anwar hanya gelak sakan. Anwar cakap, relak la bro... u baru kena satu video. sambil tu, anwar asyik nyanyi lagu, "kita serupa... hadirmu untuk mengubat lukaaa..... "!

Aku pun tertanya-tanya juga, macamana video aiskrim yang begitu privasi tu boleh sampai kat tangan blogger! Memang la assmin boleh bagi alasan kata itu kerja ameno! Kalau nak citer bab alasan salah ameno ni, kote anwar tak naik masa jumpa azizah pun dia salahkan ameno! Tsunami kat Aceh pun dia kata salah ameno! Itu alasan tersurat yang satu malaya dah boleh agak! Orang nak tau apa yang tersirat dan berselirat disebalik video tu!!

Ada orang suh aku pergi jumpa Tok Mudin yang sedang bertapa di Bukit Antarabangsa bagi mendapatkan jawapan! Aku pun pergilah! Dipendekkan citer, sampai sana aku jumpa la dengan Tok Mudin tu. dia bahasakan dirinya sebagai Wak Kontol!

Maka dia tanya apa tujuan aku datang dari jauh! Tapi sebelum aku jawab dia terus potong, dia kata tak payah cakap, dia dah tau apa tujuan aku ke sana. Dalam hati aku, punyalah hebat wak kontol ni...

Katanya masa kecik dulu, dia lah yang sunatkan assmin anak pak ali tu. dia cakap selepas sunatkan assmin, malam tu dia mimpi pelik.. aku tanya apa mimpi pelik tu? dia kata dia mimpi assmin makan aiskrim Monggolia! Aku cakap tak pernah dengar pun aiskrim tu... Magnolia ada larrr! Dia cakap ada... Monggolia tu aiskrim yang pernah popular satu masa dulu, macam2 dia kelentong nak tegakkan benang yang basah! Aku ingat anwar jer spesis macam ni, rupanya tok mudin ni pun sama jer!.... lantak dia! Letih layan wak sekor ni.. aku nak tau citer lain, lain yang dia merapu... aku nak tanya apa kes pasal video tu!

Akhirnya setelah letih si wak ni merapu baru lah dia citer... dia cakap kalau ko nak tau, ada orang yang nak balas dendam kat assmin! Wow! Citer dah jadi semakin menarik! Aku makin teruja! Katanya dulu assmin dah buat onar! Dia pergi letak video camera kat ofis kawan dia untuk rakam aksi panas kawan dia tu... tapi plan dia gagal! Orang tu dapat tangkap. Dia sudah marah! Dia mahu balas dendam! Dia mahu kenakan assmin! Ooo itu citernya!

Aku tanya sapa kawan dia tu! Wak Kontol kata dia tak boleh pecah lubang. Kalau dia pecah lubang, dia masak! dia tak boleh cari makan kat Selangor lagi sebab orang tu kuasa dia besar.. menteri yang paling besar kat Selangor! Orangnya agak gagap bila bercakap tapi tak gagap bila berkaraoke!

Aku kecewa dan hampa sebab tak dapat tahu sapa orang tu. Dalam hati aku, sial betul Wak Kontol ni.. punyalah jauh aku datang... last2 dia tak nak citer kat aku sapa orang tu!!! Dalam perjalanan balik, aku terfikir, kawan assmin yang gagap hanya sorang sahaja... Entah kenapa aku terbayang mamat yang rambutnya berserabai ni....


tapi aku tak percaya yang mamat ni punya keje. pada aku kalau mamat ni yang panjat syiling apartment semata-mata nak rakam aksi panas, dah lama syiling tu roboh. dah lama dia jatuh macam nangka busuk! tengok badan la beb! usahkan nak panjat, nak lari dari FRU masa Bershit ari tu pun aku rasa dia tak larat. Apa pun biarlah ianya kekal menjadi misteri di nusantara!!!!

- Nukilan Tok Janggut.

basic_2009 on May 13, 2012 at 9:40 PM said...

ha .. ha .. ha ..

memang PAS Khawarij tak boleh pakai !!!
kuat kelentong, kaki seks macam Brader Anwar jugak ...

ha .. ha .. ha ..

===

pengikut PAS jangan baca ni tau .......


ha .. ha .. ha ..

memang PAS Khawarij tak boleh pakai !!!
kaki penipu macam situa kutuk NikAjis tu !
kuat kelentong macam situa kutuk NikAjis tu !
kaki seks macam Brader Anwar jugak ...

ha .. ha .. ha ..


===

NikAjis bapak kafir ?
NikAjis bapak kafir ?
NikAjis bapak kafir ?

ha .. ha .. ha ..

pengikut PAS jangan baca ni tau .......


click here:


http://politikputramerdeka.blogspot.com/2012/05/nik-aziz-bapak-kafirrahim-noor-tunjuk.html

http://politikputramerdeka.blogspot.com/2012/05/nik-aziz-bapak-kafirrahim-noor-tunjuk.html


http://politikputramerdeka.blogspot.com/2012/05/nik-aziz-bapak-kafirrahim-noor-tunjuk.html

===

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura