Saturday, May 12, 2012

Najib Bubar Parlimen Minggu Ini, PRU 9 Jun?

DIKEMASKINI...SHAH ALAM - Selepas spekulasi lebih setahun, mengambil kira ucapan Datuk Seri Najib Tun Razak pada sambutan ulang tahun Umno ke-66 kelmarin, teka-teki terbaru menyebut Perdana Menteri akan menghadap Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah, esok, untuk mendapatkan perkenan membubarkan Parlimen.
 Malah, laporan-laporan blog dan SMS disebar luas mengatakan Parlimen akan dibubarkan Selasa ini manakala penamaan calon akan berlangsung pada 26 Mei dan diikuti dengan tarikh pengundian pada 9 Jun - dengan tempoh berkempen selama 14 hari.
Ramalan itu turut mengambil kira cuti sekolah dua minggu bermula 28 Mei.

“Berdasarkan maklumat yang saya terima, Perdana Menteri akan bubar Parlimen Isnin,” kata seorang pemimpin kanan parti komponen kepada Sinar Harian, semalam.

“Nampak gaya Perdana Menteri lebih yakin ekoran sambutan diberikan oleh ahli-ahli Umno,” katanya lagi.
Ketika ditanya Najib akan berada di United Kingdom dan Amerika Syarikat untuk menghadiri majlis konvokesyen dan kemudian bercuti, pemimpin itu menambah, “itu satu rutin, ini perkara lebih penting.”

Apabila diajukan soalan yang sama, Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong-penyokong Kerajaan Barisan Nasional di Parlimen, Datuk Bung Moktar Radin berkata, pihaknya kini berada di paras “cukup bersedia” untuk menghadapi PRU13.

“Saya tidak terkejut jika Parlimen dibubarkan minggu depan, apa pun keputusan akhir di tangan PM,” kata beliau yang juga Ahli Parlimen Kinabatangan.

Beliau yang turut menghadiri sambutan ulang tahun ke-66 di Stadium Nasional Bukit Jalil berkata, mesej perhimpunan kali ini menunjukkan “pilihan raya sudah semakin dekat.”

“Memang pilihan raya sudah dekat. Hanya tunggu untuk mendengar semboyan PRU,” katanya lagi.
Pengarah Eksekutif Merdeka Center, Ibrahim Suffian berkata, “berdasarkan apa yang saya dapat lihat semalam, nampaknya Umno kini sudah bersedia.”

Ibrahim juga berkata beliau tidak hairan jika Najib, selaku Pengerusi BN memutuskan untuk membubarkan Parlimen minggu ini.

Penganalisis politik Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian yang seiring dengan pandangan beliau pula berkata: “PRU13 akan diadakan sebelum Ramadan... awal bulan Jun.”

Bagaimanapun Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar melihat mesej bahawa Najib akan menghadap Agong “hanya satu gurauan”.

“Apapun gurauan ini juga boleh menjadi realiti (diadakan PRU13 lebih awal), apapun boleh terjadi,” kata pemimpin dari Sarawak itu.

Menurut Wan Junaidi, selepas menyelesaikan siri isu dan masalah, Najib mempunyai satu lagi perkara penting untuk ditangani iaitu projek nadir bumi Lynas di Pahang.

“Saya fikir Najib mahu menyelesaikan kesemua masalah yang ada dengan baik. Jawatankuasa Pilihan Khas Parlimen hanya akan membentangkan laporan pada awal Julai ini... jadi, saya fikir paling cepat pun awal pada Julai sebelum Ramadan atau selepas Aidilfitri, sekitar September,” kata beliau.

4 komen:

basic_2009 on May 13, 2012 at 9:32 PM said...

ha .. ha .. ha ..

memang PAS Khawarij tak boleh pakai !!!
kuat kelentong, kaki seks macam Brader Anwar jugak ...

ha .. ha .. ha ..

basic_2009 on May 13, 2012 at 9:33 PM said...

pengikut PAS jangan baca ni tau .......


ha .. ha .. ha ..

memang PAS Khawarij tak boleh pakai !!!
kaki penipu macam situa kutuk NikAjis tu !
kuat kelentong macam situa kutuk NikAjis tu !
kaki seks macam Brader Anwar jugak ...

ha .. ha .. ha ..

basic_2009 on May 13, 2012 at 9:33 PM said...

NikAjis bapak kafir ?
NikAjis bapak kafir ?
NikAjis bapak kafir ?

ha .. ha .. ha ..

pengikut PAS jangan baca ni tau .......


click here:


http://politikputramerdeka.blogspot.com/2012/05/nik-aziz-bapak-kafirrahim-noor-tunjuk.html

http://politikputramerdeka.blogspot.com/2012/05/nik-aziz-bapak-kafirrahim-noor-tunjuk.html


http://politikputramerdeka.blogspot.com/2012/05/nik-aziz-bapak-kafirrahim-noor-tunjuk.html

basic_2009 on May 13, 2012 at 9:34 PM said...

PANAS : AKHIRNYA SIAPA PENYEBAR VIDEO ICE CREAM AZMIN TERJAWAB?

Azmin mengamuk sakan sebab video aiskrimnya sudah tersebar. Satu dunia sudah tahu dia kaki aiskrim. Dia dah nafi tapi orang ramai tahu itu memang dia. Pakar pembuat burger terkenal di Shah Alam pun dah sahkan itu memang dia!

Aku kadang-kadang naik pening gak dengan Azmin ni, bini dia kat umah tak de la pulak dia suruh makan aiskrim dia. Pak Usop Santorian kata Azmin sibuk sangat sampai masa untuk menikmati askrim pun tak de. Itu yang terpaksa dia menikmatinya kat luar!

Kalau betul la apa yang Si Usop tu cakap, aku kesian gak la dengan si Assmin tu. Anwar memang tak patut! Tahu la dia nak jadi PM tapi at least bagi la masa kat assmin untuk menikmati aiskrim bersama isterinya. Sekarang ni sapa yang susah? Video aiskrim dia tersebar macam karipap panas!

Assmin sudah panik. Anwar hanya gelak sakan. Anwar cakap, relak la bro... u baru kena satu video. sambil tu, anwar asyik nyanyi lagu, "kita serupa... hadirmu untuk mengubat lukaaa..... "!

Aku pun tertanya-tanya juga, macamana video aiskrim yang begitu privasi tu boleh sampai kat tangan blogger! Memang la assmin boleh bagi alasan kata itu kerja ameno! Kalau nak citer bab alasan salah ameno ni, kote anwar tak naik masa jumpa azizah pun dia salahkan ameno! Tsunami kat Aceh pun dia kata salah ameno! Itu alasan tersurat yang satu malaya dah boleh agak! Orang nak tau apa yang tersirat dan berselirat disebalik video tu!!

Ada orang suh aku pergi jumpa Tok Mudin yang sedang bertapa di Bukit Antarabangsa bagi mendapatkan jawapan! Aku pun pergilah! Dipendekkan citer, sampai sana aku jumpa la dengan Tok Mudin tu. dia bahasakan dirinya sebagai Wak Kontol!

Maka dia tanya apa tujuan aku datang dari jauh! Tapi sebelum aku jawab dia terus potong, dia kata tak payah cakap, dia dah tau apa tujuan aku ke sana. Dalam hati aku, punyalah hebat wak kontol ni...

Katanya masa kecik dulu, dia lah yang sunatkan assmin anak pak ali tu. dia cakap selepas sunatkan assmin, malam tu dia mimpi pelik.. aku tanya apa mimpi pelik tu? dia kata dia mimpi assmin makan aiskrim Monggolia! Aku cakap tak pernah dengar pun aiskrim tu... Magnolia ada larrr! Dia cakap ada... Monggolia tu aiskrim yang pernah popular satu masa dulu, macam2 dia kelentong nak tegakkan benang yang basah! Aku ingat anwar jer spesis macam ni, rupanya tok mudin ni pun sama jer!.... lantak dia! Letih layan wak sekor ni.. aku nak tau citer lain, lain yang dia merapu... aku nak tanya apa kes pasal video tu!

Akhirnya setelah letih si wak ni merapu baru lah dia citer... dia cakap kalau ko nak tau, ada orang yang nak balas dendam kat assmin! Wow! Citer dah jadi semakin menarik! Aku makin teruja! Katanya dulu assmin dah buat onar! Dia pergi letak video camera kat ofis kawan dia untuk rakam aksi panas kawan dia tu... tapi plan dia gagal! Orang tu dapat tangkap. Dia sudah marah! Dia mahu balas dendam! Dia mahu kenakan assmin! Ooo itu citernya!

Aku tanya sapa kawan dia tu! Wak Kontol kata dia tak boleh pecah lubang. Kalau dia pecah lubang, dia masak! dia tak boleh cari makan kat Selangor lagi sebab orang tu kuasa dia besar.. menteri yang paling besar kat Selangor! Orangnya agak gagap bila bercakap tapi tak gagap bila berkaraoke!

Aku kecewa dan hampa sebab tak dapat tahu sapa orang tu. Dalam hati aku, sial betul Wak Kontol ni.. punyalah jauh aku datang... last2 dia tak nak citer kat aku sapa orang tu!!! Dalam perjalanan balik, aku terfikir, kawan assmin yang gagap hanya sorang sahaja... Entah kenapa aku terbayang mamat yang rambutnya berserabai ni....


tapi aku tak percaya yang mamat ni punya keje. pada aku kalau mamat ni yang panjat syiling apartment semata-mata nak rakam aksi panas, dah lama syiling tu roboh. dah lama dia jatuh macam nangka busuk! tengok badan la beb! usahkan nak panjat, nak lari dari FRU masa Bershit ari tu pun aku rasa dia tak larat. Apa pun biarlah ianya kekal menjadi misteri di nusantara!!!!


- Nukilan Tok Janggut.

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura