Saturday, February 18, 2012

Ahmad Kata PAS Sesat, Pemuda Anjur Ceramah Tangkis Ahmad

DUNGUN, 18 Februari Sabtu - UMNO/BN Terengganu yang semakin tertekan dengan pelbagai salah laku dalam mentadbir urus kerajaan negeri, baru-baru ini telah melabel PAS sebagai 'Parti Ajaran Sesat' melalui Pengerusi Badan Perhubungannya merangkap MB Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said.

Ahmad, ketika berucap pada majlis menyampaikan Bantuan Rakyat 1Malaysia di Kijal, dilaporkan berkata, perjuangan Pas kini tersasar jauh daripada perjuangan Islam sebenar dan menyifatkan Pas sebagai "parti ajaran sesat" - Sinar Harian.

Dalam menyangkal dakwaan Ahmad Said tersebut, Pemuda PAS DUN Sura mengambil inisiatif menganjurkan ceramah bagi menjelaskan apa yang dituduh oleh Pengerusi UMNO Terengganu itu bohong sama sekali dan hanya berdasarkan nafsu semata-mata tanpa rujukan dari sumber al-Quran dan Hadis Nabi S.A.W.

Menurut Ketua Pemuda PAS DUN Sura, Ustaz Haji Mohd Hanafiah Hitam, pihak Lajnah Penerangan Pemuda telah mengundang Ketua Penerangan PAS Pahang, Ustaz Suhaimi Saad yang akan menggunakan teknik penyampaian maklumat secara slide-show dan Naib Ketua Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Kamaruzaman Abdullah. ADUN Sura merangkap YDP PAS Kawasan Dungun, Y.B. Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli akan bertindak sebagai tuan rumah.

Ceramah tersebut akan berlangsung pada 23 Februari, 2012 hari Khamis di Perkarangan Surau Tuan Guru Haji Zainal Abidin, Sura Gate.

" Saya menyeru semua warga DUN Sura khususnya samada golongan muda atau dewasa, apa bangsa, agama dan fahaman politik supaya dapat sama-sama hadir mengikuti hujah-hujah berdasarkan fakta daripada para penceramah yang diundang, " demikian ujar Ustaz Haji Mohd Hanafiah.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura