Saturday, January 31, 2009

Daurah Tadribiyyah Siri 1

31 Januari, 2009
11.30 pm

Majlis Tindakan DUN Sura hari ini berjaya menganjurkan Daurah Tadribiyyah Siri 1 di PASTI Tanah Lot bermula jam 9.00 pagi hingga jam 5.00 petang.

Sdra Mohamed Ibrahim, Setiausaha MTD Sura memberitahu bahawa program dalaman ini telah ditetapkan oleh Lajnah Tarbiyyah dan Perkaderan Negeri sebagai salah satu usaha bagi menjayakan hasrat dan objektif yang telah digariskan.

" Di antara objektif daurah ini ialah bagi melahirkan petugas parti yang benar-benar ikhlas, mahir dan teliti dalam perjuangan Islam, membina petugas yang mempunyai kekuatan daya juang dan istiqamah, melahirkan pelapis yang mempunyai kefahaman dan fikrah yang jelas serta mengukuhkan semangat dan keyakinan para petugas selepas menghadapi PRU ke-12 baru-baru ini, " tambahnya, menjelaskan objektif daurah diadakan.

Bagi memastikan daurah ini diadakan sebagaimana diarahkan oleh kepimpinan peringkat Negeri, pihak JK MTD Sura telah melantik JK Daurah Tadribiyyahnya yang diberi tanggungjawab mengadakan program ini mengikut jadual yang telah ditetapkan.

Sementara itu, Hj Mohd Amin Hamid, Pengerusi JK Daurah Tadribiyyah MTD Sura memberitahu bahawa daurah ini telah ditetapkan sebanyak 7 siri bermula akhir tahun 2008 dan berakhir menjelang PRU-13 iaitu tahun 2011.

" Siri 1 ini sepatutnya diadakan pada 20 Disember baru-baru ini, walau bagaimanapun oleh kerana tumpuan pada masa tersebut kepada PRK P.036 dan DUN Sura sendiri diamanahkan bertugas di UPU Kuala Ibai dan UPU Mengabang Tengah, maka ianya telah ditangguhkan hingga ke hari ini, " katanya, sambil memberitahu bahawa pada siri pertama ini sebanyak 3 kertas kerja telah berjaya dibentang - Maudhu' Dakwah, Usrah & Matlamatnya dan Sasaran Dakwah.

Beliau turut merakamkan ucapan terima kasih kepada semua pihak yang membantu menjayakan daurah kali ini termasuk pemuda dan muslimat dan memaklumkan satu post-mortem akan diadakan dalam masa terdekat untuk mengenalpasti kelemahan yang ada supaya ianya tidak akan berulang di siri-siri akan datang.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura