Tuesday, July 7, 2009

Agama Di Bintang Suraya, Diambil Lelaki Farsi

DI SEBALIK KEMENANGAN AHMADINEJAD

ABU TURAB
Tue Jul 07, 09 6:52:00 pm MYT

Pilihan Raya Presiden Republik Islam Iran baru sahaja selesai dengan kemenangan cemerlang bagi Presiden bersuara lantang Mahmoud Ahmadinejad (Walaupun keputusannya dipertikai oleh pencabar utamanya tapi setelah penyiasatan dibuat ternyata dakwaan penipuan itu adalah semata-mata suara yang dicipta oleh pihak musuh-musuh Republik Islam Iran).

Sekali lagi rakyat Iran membuktikan kepada dunia bahawa bangsa Parsi ini masih sayang dan mempertahankan Revolusi Islam yang telah diasaskan oleh Imam Khomeini sejak 30 tahun yang lalu.

Walaupun separuh daripada pengundi adalah mereka yang belum lahir ketika kejayaan Khomeini menghalau rejim Shah yang disokong oleh Zionist dan "syaitan akbar" Amerika Syarikat, tetapi keberkatan masih menyebelahi Islam.

Jika kita lihat kebangkitan hijau yang dibawa dalam masa kempen pilihan raya seolah-olah Islam akan kalah di Iran. Walau ada segelintir pemimpin yang berfahaman liberal dan mendapat sokongan dan galakan Amerika tetapi mereka gagal menguasai Iran.

Rakyat telah menunjukkan "Makkal Sakhti" mereka. Walau apapun perbezaan mereka, rakyat akan tetap bersatu jika anasir luar mula campur tangan. Ini suatu perkara yang Amerika dan musuh benar-benar tidak memahaminya.

Tidak faham Iran
Sebahagian besar masyarakat dunia tidak memahami politik dan jiwa rakyat Iran. Pengalaman menaiki teksi dari lapangan terbang menuju ke ibukota Tehran atau berbual dengan masyarakat awamnya, kita akan terperanjat dengan rungutan dan sindiran mereka terhadap mullah dan pemerintah Iran.

baca artikel penuh di sini

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura