Thursday, August 19, 2010

Sumbangan Faqir Miskin Di Tanah Lot & Sungai Udang

DUNGUN 19 Ogos, Khamis - Amalan sedekah di bulan Ramadhan amat dituntut dan mendapat ganjaran berlipat ganda daripada Allah S.W.T. Amalan sedekah boleh dilakukan di antaranya dengan wang ringgit dan harta-benda kepada mereka yang memerlukan dan ini akan meringankan beban mereka di bulan Ramadhan ini.

PAS Cawangan Tanah Lot, Dungun turut mengambil peluang ini sempena kedatangan Ramadhan dengan memberi sumbangan kepada faqir miskin, baru-baru ini.

Seramai lebih 60 orang penerima telah dikenalpasti untuk menerima sumbangan yang telah diadakan di PASTI Tanah Lot.

Sebahagian sumbangan telah disampaikan oleh ADUN Sura, Ustaz Haji Wan Hassan Mohd Ramli. Turut hadir dan menyampaikan sumbangan semasa majlis tersebut ialah Ketua PAS Cawangan Tanah Lot, Encik Mohd Razali Haji Aman dan Naib Ketuanya, Haji Mohd Amin Hamid.

Sementara itu, PAS Cawangan Sungai Udang mempunyai pendekatan berbeza ketika menyampaikan sumbangan kepada faqir miskin yang berada di bawah pentadbirannya.

Sumbangan tersebut disampaikan dari rumah ke rumah setiap penerima yang dikenalpasti. Ketua PAS Cawangan Sungai Udang, Enche Alias Muda, diiringi Setiausahanya, Encik Hassan Muhd Amin dan Bendaharinya, Encik Mohd Jamil Manaf.

Sumbangan dilakukan sekitar Kampung Bijangga dan Kampung Sungai Udang selepas waktu Asar, menjelang waktu berbuka puasa.

Seramai 75 orang faqir miskin telah menerima sumbangan yang telah diusahakan oleh PAS Cawangan Sungai Udang tersebut.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura