Monday, January 20, 2014

ADUN Sura Bersama Rakyat Ditimpa Musibah Kebakaran

DUNGUN, 20 Januari 2014 - Tujuh sekeluarga hanya tinggal sehelai sepinggang setelah rumah kediaman mereka musnah dalam satu kebakaran di Kampung Tanjung Pagar, di sini petang tadi.
ADUN Sura menenangkan Mohd Zulkifli 
ketika kejadian petang tadi

Ketua keluarga mangsa, iaitu Mohd Zulkifli Baru, 52, memberitahu ketika kejadian yang berlaku kira-kira jam 2.00 petang itu, hanya anak sulung lelakinya berada di rumah dan gagal berbuat sesuatu kerana api cepat merebak, yang meranapkan hampir keseluruhan rumah kayu mereka. Seorang lagi anaknya berada di rumah jiran sementara tiga lagi belum pulang dari sekolah, sementara dia dan isteri masih di tempat kerja.

ADUN Sura, Y.B. Haji Wan Hapandi Nik yang turut berada di tempat kejadian, menenangkan mangsa yang merupakan seorang kakitangan di Pejabat Pelajaran Daerah Dungun. 

"Saya diberitahu oleh salah seorang anak melalui telefon yang memaklumkan rumah kami terbakar dan meminta saya balik ke rumah, setelah sampai sebahagian besar rumah kami hampir musnah dijilat api", cerita Mohd Zulkifli.

Ketika ditanya anggaran kerugian, beliau memberitahu, "secara kasarnya kerugian dalam linkungan RM150 ribu termasuk peralatan rumah".

Sementara itu, ADUN Sura turut menyampaikan sumbangan segera berupa kewangan kepada mangsa bagi pihak Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Kawasan Dungun dan DUN Sura.

"Saya bagi pihak PAS Kawasan Dungun dan DUN Sura merakamkan takziah di atas musibah yang menimpa dan berharap mangsa bersabar di atas ujian ini", ujar beliau yang merupakan Ketua Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Kawasan Dungun.

0 komen:

Related Posts with Thumbnails

YB ADUN Sura Untuk Semua

 

Arkib Laman

Blog YB ADUN Sura © 2008 | Ripped by SamarQondy | Coordinated by Team IT DUN Sura